Laat marketeer aan de duurzame knoppen draaien
31 mei 2023
Laren, 23 mei 2023 – De marketeer is bij uitstek de persoon die de duurzame transitie van bedrijven kan aanjagen en vormgeven, concluderen wetenschapper Tijs Timmerman en circulair deskundige Klaske Kruk. Tijdens het evenement Duurzame Marketing van Platform Innovatie in Marketing (PIM) op 23 …
Future proof business event PIM brengt hands-on marketing tips op het gebied van pricing
20 april 2023
UTRECHT – Hoe ga je als marketeer om met de P van Pricing? Platform Innovatie Marketing (PIM) kijkt terug op een succesvolle bijeenkomst Utrecht…
Influencer of creator? (en wat kun je daarmee?)
28 januari 2022
Influencers in je marketingmix zijn inmiddels business as usual voor de hedendaagse marketeer. De next level daarin: de creator. Wat is het verschil: …
Power to the creators!
27 januari 2022
Wat hebben Gucci, Nike, Louis Vuitton, cryptokitties en verveelde apen met elkaar te maken? Ze maken allemaal gebruik van NFT’s. Deze non-fungib…
Dutch Marketing Awards 2021
22 april 2021
VodafoneZiggo is Marketing Company, Boukje Taphoorn Marketeer of the Year
Amsterdam 22-04-2021 - Donderdagavond zijn de bedrijven en personen die vor…
Marketinglessen uit het coronatijdperk
19 april 2021
Of jouw business nu instortte of opleefde, elke marketeer heeft zich razendsnel moeten aanpassen toen in maart 2020 de eerste lockdown werd afgekondig…
PIM Trend Fest 2021: deze zes trends zijn voor merken relevant test
22 januari 2021
Tijdens het jaarlijkse Trend Fest, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing op 21 januari 2021, kregen marketeers een stevige boodschap mee.…
Thomas Plantenga over de drastische keuzes van Vinted
1 december 2020
Vinted, platform voor tweedehands kleding en andere producten, is een succes in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Toch was het bedri…
Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 met 'Marketing Design'
26 november 2020
Het boek ‘Marketing Design met Customer Journey Mapping’ is vandaag door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het b…
Terugkijken: 'Bouwen aan vertouwen als Merk'
29 oktober 2020
Op maandag 26 oktober bespraken we tijdens de online PIM-talkshow hoe merken bouwen aan vertrouwen. Aljan de Boer ging in gesprek met de merken Synerg…
Hoe Bijenkorf klantbeleving verbetert door te luisteren
10 maart 2020
Om een optimale klantbeleving te kunnen bieden, moet je heel goed naar klanten luisteren. Bij de Bijenkorf speelt het Klant Contact Center daarin een …