Insights

Visies

Visies

PIM Trendrapport 2023: 'Business as not usual'

Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceerde tijdens het PIM Trend Fest op 31 januari 2023 het 18e trendrapport. Thema van het door Kristel Vanderlinden van toekomstconsultancy bedrijf FutureKind geschreven rapport: 'Business as not usual'. Ondanks een radicaal veranderde wereld grijpen bedrijven…
Lees verder
Visies

PIM Trendrapport: ‘Inclusiviteit in marketing gaat over (veel) meer dan zichtbaarheid’

Het jaarlijkse Trendrapport in opdracht van Platform Innovatie in…
Lees verder
Visies

PIM Trendrapport: De vermenselijking van merken

Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert tijdens het PIM Trend F…
Lees verder
Visies

PIM Trendrapport: The search for meaning

Geluk is vluchtig, betekenis is bestendig. In de huidige westerse were…
Lees verder

Dit is waar we voor staan en gaan.

10 actiegerichte impactdoelen binnen Maatschappij, Markt en Organisatie waarmee je je rol als marketeer kunt aanjagen.

Download Marketing Manifest

Interviews

Interview

Beweging creëren? Zie het team als een organisme

Veel marketeers verzuchten het: ik heb zulke goede ideeën, maar ik krijg de rest niet mee. Jobbeke de Jong, systeemcoach, weet hoe je mensen wel …
Interview

‘Ik wil wel, maar de anderen niet’

Iedereen herkent het, marketeers misschien nog wel meer dan anderen: je hebt een prachtig plan of idee, je ziet kansen, maar er is verzet tegen de ver…
Interview

Wijnchateau in de stad, voor de stad

Wijn gaat niet over wijn, vinden ze bij Chateau Amsterdam. Zo, de eerste knuppel in het wijnhoenderhok. Deze urban winery wil wijn toegankelijk maken …
Interview

Roderick Verplanken, Too Good to Go, over profit en purpose

Profit en purpose hoeven elkaar niet meer uit te sluiten, maar zijn aanvullend en versterken elkaar. In een purpose driven bedrijf is het misschien wa…

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox

Event terugblikken

Event terugblik , Algemeen

Laat marketeer aan de duurzame knoppen draaien

Laren, 23 mei 2023 – De marketeer is bij uitstek de persoon die de duurzame transitie van bedrijven kan aanjagen en vormgeven, concluderen weten…
Event terugblik

Future proof business event PIM brengt hands-on marketing tips op het gebied van pricing

UTRECHT – Hoe ga je als marketeer om met de P van Pricing? Platform Innovatie Marketing (PIM) kijkt terug op een succesvolle bijeenkomst Utrecht…
Event terugblik

Influencer of creator? (en wat kun je daarmee?)

Influencers in je marketingmix zijn inmiddels business as usual voor de hedendaagse marketeer. De next level daarin: de creator. Wat is het verschil: …
Event terugblik

Power to the creators!

Wat hebben Gucci, Nike, Louis Vuitton, cryptokitties en verveelde apen met elkaar te maken? Ze maken allemaal gebruik van NFT’s. Deze non-fungib…

Algemeen

Event terugblik , Algemeen

Laat marketeer aan de duurzame knoppen draaien

Laren, 23 mei 2023 – De marketeer is bij uitstek de persoon die de duurzame transitie van bedrijven kan aanjagen en vormgeven, concluderen weten…
Algemeen

Op 23 mei 2023 maak je duurzame impact als marketeer

Willen we over dertig jaar nog prettig leven, dan moeten we met z’n allen serieus werk maken van duurzaamheid. Wat doe jij als marketeer? Wacht …
Algemeen

Platform Innovatie Marketing (PIM) versterkt innovatie community met twee nieuwe bestuursleden

 Mei 2023 - PIM vernieuwd. Irma Bollen en Yvonne Tindemans versterken de marketing innovatie community als nieuwe bestuursleden.  Voorzitter…
Algemeen

PIM Trendrapport 2023: 'Business as not usual'

Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceerde op 31 januari tijdens het PIM Trendfest het 18e trendrapport. Thema van het door Kristel Vanderlinden …