Insights

Visies

Visies

PIM Trendrapport: ‘Inclusiviteit in marketing gaat over (veel) meer dan zichtbaarheid’

Het jaarlijkse Trendrapport in opdracht van Platform Innovatie in Marketing stelt dat diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid noodzakelijk zijn, maar dat veel bedrijven blijven steken op het ‘zetten van diversiteitsvinkjes’. Gelukkig zijn er ook veel goede voorbeelden en is de op…
Lees verder
Visies

PIM Trendrapport: De vermenselijking van merken

Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert tijdens het PIM Trend F…
Lees verder
Visies

PIM Trendrapport: The search for meaning

Geluk is vluchtig, betekenis is bestendig. In de huidige westerse were…
Lees verder
Visies

PIM Trendrapport: Merkactivisme

In toenemende mate verwachten consumenten dat merken een actieve rol s…
Lees verder

Dit is waar we voor staan en gaan.

10 actiegerichte impactdoelen binnen Maatschappij, Markt en Organisatie waarmee je je rol als marketeer kunt aanjagen.

Download Marketing Manifest

Interviews

Interview

Wijnchateau in de stad, voor de stad

Wijn gaat niet over wijn, vinden ze bij Chateau Amsterdam. Zo, de eerste knuppel in het wijnhoenderhok. Deze urban winery wil wijn toegankelijk maken …
Interview

Roderick Verplanken, Too Good to Go, over profit en purpose

Profit en purpose hoeven elkaar niet meer uit te sluiten, maar zijn aanvullend en versterken elkaar. In een purpose driven bedrijf is het misschien wa…
Interview

Maartje Kooijmans over de digitale transformatie van Eneco

Maak de klantreis en klantbeleving makkelijker, persoonlijker en relevanter voor de klant met behulp van digitalisering. Dat is de opdracht die Maartj…
Interview

Jeroen de Bakker & Loes Meys over Marketing tijdens en na COVID-19

Op dinsdag 6 april 2021 organiseren wij het online event Marketing tijdens en na COVID-19. Gastsprekers Loes Meys, Head of Marketing Europe PARK NOW G…

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox

Event terugblikken

Event terugblik

Influencer of creator? (en wat kun je daarmee?)

Influencers in je marketingmix zijn inmiddels business as usual voor de hedendaagse marketeer. De next level daarin: de creator. Wat is het verschil: …
Event terugblik

Power to the creators!

Wat hebben Gucci, Nike, Louis Vuitton, cryptokitties en verveelde apen met elkaar te maken? Ze maken allemaal gebruik van NFT’s. Deze non-fungib…
Event terugblik

Dutch Marketing Awards 2021

VodafoneZiggo is Marketing Company, Boukje Taphoorn Marketeer of the Year Amsterdam 22-04-2021 - Donderdagavond zijn de bedrijven en personen die vor…
Event terugblik

Marketinglessen uit het coronatijdperk

Of jouw business nu instortte of opleefde, elke marketeer heeft zich razendsnel moeten aanpassen toen in maart 2020 de eerste lockdown werd afgekondig…

Algemeen

Algemeen

PIM zoekt bestuurslid (4 uur per week)

Platform Innovatie in Marketing (PIM) zoekt een ambitieus bestuurslid met een marketinghart en affiniteit met innovatie. Samen de rol van marketing in…
Algemeen

PIM Trendrapport 2022: Inclusiviteit is niet voor iedereen

Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert op 8 februari tijdens het PIM Trend Fest het 17e trendrapport. Thema van het door inclusiviteitsde…
Algemeen

Adformatie, NIMA en PIM en stoppen met Dutch Marketing Awards

Na een aantal succesvolle edities hebben Adformatie, NIMA en PIM in goed overleg besloten niet verder te gaan met de Dutch Marketing Awards. Het huidi…
Algemeen

Mandour, Van der Heijden, Turnhout winnen PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 met 'De strategie van de kreeft'

Het boek ‘De strategie van de kreeft’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2021.…