Insights

Visies

Visies

PIM Trendrapport: De vermenselijking van merken

Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert tijdens het PIM Trend Fest op 21 januari 2021 het 16e trendrapport. Thema van het rapport: de vermenselijking van merken. De maatschappij staat op een omslagpunt, constateren de onderzoekers. Merken kunnen niet meer volstaan met het bieden van inspirati…
Verder lezen
Visies

PIM Trendrapport: The search for meaning

Geluk is vluchtig, betekenis is bestendig. In de huidige westerse were…
Verder lezen
Visies

PIM Trendrapport: Merkactivisme

In toenemende mate verwachten consumenten dat merken een actieve rol s…
Verder lezen
Visies

PIM Trendrapport: Connected Society - de relatie tussen mens en tech

Wie de komende jaren een sterk merk wil bouwen, moet verder kijken dan…
Verder lezen

Dit is waar we voor staan en gaan.

10 actiegerichte impactdoelen binnen Maatschappij, Markt en Organisatie waarmee je je rol als marketeer kunt aanjagen.

Download Marketing Manifest

Interviews

Interview

Roderick Verplanken, Too Good to Go, over profit en purpose

Profit en purpose hoeven elkaar niet meer uit te sluiten, maar zijn aanvullend en versterken elkaar. In een purpose driven bedrijf is het misschien wa…
Interview

Maartje Kooijmans over de digitale transformatie van Eneco

Maak de klantreis en klantbeleving makkelijker, persoonlijker en relevanter voor de klant met behulp van digitalisering. Dat is de opdracht die Maartj…
Interview

Jeroen de Bakker & Loes Meys over Marketing tijdens en na COVID-19

Op dinsdag 6 april 2021 organiseren wij het online event Marketing tijdens en na COVID-19. Gastsprekers Loes Meys, Head of Marketing Europe PARK NOW G…
Interview

Wankie Chan over de nieuwe 'D' van marketing

De D van Datamarketeers, wel te verstaan. Om als merk en bedrijf relevant en succesvol te zijn, moet je in staat zijn klantbehoeften te doorgronden. D…

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox

Event terugblikken

Event terugblik , Algemeen

Mandour, Van der Heijden, Turnhout winnen PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 met 'De strategie van de kreeft'

Het boek ‘De strategie van de kreeft’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2021.…
Event terugblik

Dutch Marketing Awards 2021

VodafoneZiggo is Marketing Company, Boukje Taphoorn Marketeer of the Year Amsterdam 22-04-2021 - Donderdagavond zijn de bedrijven en personen die vor…
Event terugblik

Marketinglessen uit het coronatijdperk

Of jouw business nu instortte of opleefde, elke marketeer heeft zich razendsnel moeten aanpassen toen in maart 2020 de eerste lockdown werd afgekondig…
Event terugblik

PIM Trend Fest 2021: deze zes trends zijn voor merken relevant test

Tijdens het jaarlijkse Trend Fest, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing op 21 januari 2021, kregen marketeers een stevige boodschap mee.…

Algemeen

Event terugblik , Algemeen

Mandour, Van der Heijden, Turnhout winnen PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 met 'De strategie van de kreeft'

Het boek ‘De strategie van de kreeft’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2021.…
Algemeen

Dit zijn de negen genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

Negen boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2021. PIM wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een…
Algemeen

Marketing Manifest daagt uit om betekenisvolle impact te maken

Marketingvakorganisaties in Nederland slaan de handen ineen om marketeers meer slagkracht te geven. Ze presenteren gezamenlijk het Marketing Manifest …
Algemeen

Martine de Vries en Louise Doorn nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing

Rotterdam, 2 maart 2021 – Op 1 maart verwelkomde Platform Innovatie in Marketing (PIM) twee nieuwe bestuursleden. Louise Doorn (HelloMaaS) heeft…