Insights

Visies

Visies

PIM Trendrapport 2023: 'Business as not usual'

Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceerde tijdens het PIM Trend Fest op 31 januari 2023 het 18e trendrapport. Thema van het door Kristel Vanderlinden van toekomstconsultancy bedrijf FutureKind geschreven rapport: 'Business as not usual'. Ondanks een radicaal veranderde wereld grijpen bedrijven…
Lees verder
Visies

PIM Trendrapport: ‘Inclusiviteit in marketing gaat over (veel) meer dan zichtbaarheid’

Het jaarlijkse Trendrapport in opdracht van Platform Innovatie in…
Lees verder
Visies

PIM Trendrapport: De vermenselijking van merken

Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert tijdens het PIM Trend F…
Lees verder
Visies

PIM Trendrapport: The search for meaning

Geluk is vluchtig, betekenis is bestendig. In de huidige westerse were…
Lees verder

Dit is waar we voor staan en gaan.

10 actiegerichte impactdoelen binnen Maatschappij, Markt en Organisatie waarmee je je rol als marketeer kunt aanjagen.

Download Marketing Manifest

Interviews

Interview

Beweging creëren? Zie het team als een organisme

Veel marketeers verzuchten het: ik heb zulke goede ideeën, maar ik krijg de rest niet mee. Jobbeke de Jong, systeemcoach, weet hoe je mensen wel …
Interview

‘Ik wil wel, maar de anderen niet’

Iedereen herkent het, marketeers misschien nog wel meer dan anderen: je hebt een prachtig plan of idee, je ziet kansen, maar er is verzet tegen de ver…
Interview

Wijnchateau in de stad, voor de stad

Wijn gaat niet over wijn, vinden ze bij Chateau Amsterdam. Zo, de eerste knuppel in het wijnhoenderhok. Deze urban winery wil wijn toegankelijk maken …
Interview

Roderick Verplanken, Too Good to Go, over profit en purpose

Profit en purpose hoeven elkaar niet meer uit te sluiten, maar zijn aanvullend en versterken elkaar. In een purpose driven bedrijf is het misschien wa…

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox

Event terugblikken

Event terugblik

Influencer of creator? (en wat kun je daarmee?)

Influencers in je marketingmix zijn inmiddels business as usual voor de hedendaagse marketeer. De next level daarin: de creator. Wat is het verschil: …
Event terugblik

Power to the creators!

Wat hebben Gucci, Nike, Louis Vuitton, cryptokitties en verveelde apen met elkaar te maken? Ze maken allemaal gebruik van NFT’s. Deze non-fungib…
Event terugblik

Dutch Marketing Awards 2021

VodafoneZiggo is Marketing Company, Boukje Taphoorn Marketeer of the Year Amsterdam 22-04-2021 - Donderdagavond zijn de bedrijven en personen die vor…
Event terugblik

Marketinglessen uit het coronatijdperk

Of jouw business nu instortte of opleefde, elke marketeer heeft zich razendsnel moeten aanpassen toen in maart 2020 de eerste lockdown werd afgekondig…

Algemeen

Algemeen

PIM Trendrapport 2023: 'Business as not usual'

Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceerde op 31 januari tijdens het PIM Trendfest het 18e trendrapport. Thema van het door Kristel Vanderlinden …
Algemeen

PIM zoekt bestuurslid (4 uur per week)

Help jij ons mee om de rol van marketing te innoveren voor betekenisvolle impact? Platform Innovatie in Marketing (PIM) zoekt een ambitieus bestuursl…
Algemeen

PIM zoekt freelancer: Marketingcommunicatie specialist (8 tot 10 uur per week)

Help jij ons mee om de rol van marketing te innoveren voor betekenisvolle impact? Platform Innovatie in Marketing (PIM) zoekt een Marketingcommunicat…
Algemeen

Sterk Digitaal Merk van Ingmar de Lange wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2022

Het boek ‘Sterk Digitaal Merk’ is door de jury van dePIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot hét marketingboek van 2022. Auteur…