Future proof business event PIM brengt hands-on marketing tips op het gebied van pricing

Event terugblik 20 april 2023 om 18:45 door PIM Redactie

Future proof business event PIM brengt hands-on marketing tips op het gebied van pricing

PIM 13 april SNS Bank.png

UTRECHT – Hoe ga je als marketeer om met de P van Pricing? Platform Innovatie Marketing (PIM) kijkt terug op een succesvolle bijeenkomst Utrecht waar kennisoverdracht middels best practices en kennisdeling vanuit break-out rooms tips, tricks en handvatten gaf om direct toe te passen om je marge te verbeteren middels een effectieve pricing strategie. Het event vond donderdag 13 april plaats bij de SNS Bank in Utrecht en speelde middels pricing in op de thematiek ‘futureproof your business’.

Waar PIM zich al jarenlang onderscheidend maakt als impactmaker met een sterke focus actuele kennis- en netwerkevents, werd tijdens deze bijeenkomst duidelijk dat er meer op interactie en kennisdeling ingespeeld zal worden in de toekomst. Break-out sessies werden geïntroduceerd waarbij expertise werd gedeeld door samen in gesprek te gaan over pricing en positionering binnen jouw marketingstrategie. Dit leverde aanwezigen direct tips op die meegenomen kunnen worden in de eigen organisatie. Hoe ga je bijvoorbeeld om met het sentiment ‘alles wordt duurder’? Is pricing daarbij vaak een emotionele aangelegenheid i.p.v. rationeel? Denken we daarbij met ons hoofd, of maakt jouw doelgroep de beslissing vanuit het hart? 

‘Eerst de mens, dan het geld’

Gastheer SNS Bank gaf letterlijk een kijkje in de keuken hoe zij aandacht hebben voor de groei van ieder mens. “Het is toch een uitdaging om als bankwezen bij finance aan te kloppen met de stelling: bij ons gaat het niet om geld”, aldus Peggy Kaal, Manager Merk & Communicatie bij SNS. “Futureproof your business met meer groei én maatschappelijke impact. Onze droom is leven in een land met gelijke groeikansen voor ieder mens”. De SNS Bank ontwikkelt het imago als een frisse, andere én menselijke bank, wat ook aanspreekt bij de jongvolwassenen. Middels het platform future money talks communiceren zij met jong volwassenen op eenzelfde wijze als dat aanspreekt voor hen. Die strategie wordt beloond, daar SNS laat zien dat met beperkt budget veel bereikt kan worden. 

P van Pricing de meter om (marketing)waarde te begrijpen

Sebastian Glosemeyer, pricing expert en consultant van Flowresulting is op het gebied van marketing en strategie specialist op het gebied van pricing. Aan de hand van een vijftal takeaways ging hij in op de hamvraag 'Wat willen je klanten waarvoor aan jou betalen?'. "Gebruik de prijs om waarde te snappen, te kwantificeren en daarmee te bepalen hoe jij jouw product/dienstverlening in de markt zet”, aldus Sebastian. “Het doel is het omzetten van toegevoegde waarde naar toegekende waarde. Dit gaat vaak gepaard met een tussenstop van toegevoegde kosten. Uiteindelijk resulteert dit in het meten van waarde en posities te bouwen die succesvol zijn”. Een waardevolle manier van analyse gaat middels het maken van trade-offs. Dit resulteert uiteindelijk in de meest aantrekkelijke propositie en pricing. 

Melvin ter Heerdt, Manager Product, Process & Marketing bij ING bracht middels een brandcase de drie belangrijkste learnings op een rij op het gebied van verzekeringen. Waardevolle insights die aansluiten op een van de takeaways van Sebastian Glosemeyer: ken je leaders, fillers en killers. Een manier waarmee je marketeers warm krijgt voor de P van Pricing en je finance warm krijgt voor de M van Marketing. 

PIM EVENT

De volgende bijeenkomst van Platform Innovatie Marketing vindt op 23 mei plaats en gaat in op de belangrijke propositie ‘duurzame marketing’. Aanmelden is reeds mogelijk. Bekijk het programma en registreer via de button hieronder.

Meld me nu aan.

Social bijeenkomst

Future proof business event PIM brengt hands-on marketing tips op het gebied van pricing. Hoe kan jij de P van Pricing effectiever inzetten om waarde te begrijpen? En met welke takeaways kan jij direct toepassen om waarde te snappen, te kwantificeren en jouw product/dienst in de markt te zetten?

Peggy Kaal (SNS), Sebastian Glosemeyer (Flowresulting) en Melvin ter Heerdt (ING) inspireerde afgelopen donderdag in Utrecht marketeers, innovators en andere aanwezigen om in te zetten op onderscheidend vermogen door het verbeteren van je marge vanuit een effectieve pricing strategie.

Bekijk het gehele persbericht hier: 

Save the date: 23 mei 2023. Dan vindt het volgende niet-te-missen PIM-event plaats op het gebied van ‘duurzame marketing’. Registreren is reeds mogelijk!

Binnenkort op de agenda

  1. 14 november 2024

    Marketing Literatuur Prijs 2024

    Meer over dit evenement
  2. 19 september 2024

    Customer-centric culture

    Heijmans Hive Innovatie hub in Rosmalen
    Meer over dit evenement

Andere event terugblikken

Visies , Event terugblik , Algemeen

PIM Trendrapport 2024 onthult: De Clash van het ‘zijn’

30 januari 2024
Rotterdam, 30 januari 2024 – Op 30 januari 2024 heeft Platform Innovatie Marketing (PIM) het 19e PIM Trendrapport gepresenteerd. Niemand minder …
Event terugblik , Algemeen

Charida Dorder én alle lezende marketeers!

7 december 2023
Op 28 november werd in het kader van het 20-jarige jubileum voor de 21ste keer de PIM Marketing Literatuur prijs uitgereikt. De winnaar is Charida Dor…

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox

Binnenkort op de agenda

  1. 23 mei 2024

    Marketingteam van de toekomst

    Online
    Meer over dit evenement
  2. 2 juli 2024

    Non-demografische marketing

    Online
    Meer over dit evenement
  3. 5 september 2024

    Hackathon

    LevelUp Group / Netprofiler in Amsterdam
    Meer over dit evenement