Blog

Algemeen

Adformatie, NIMA en PIM en stoppen met Dutch Marketing Awards

18 januari 2022
Na een aantal succesvolle edities hebben Adformatie, NIMA en PIM in goed overleg besloten niet verder te gaan met de Dutch Marketing Awards. Het huidige tij en de mogelijke scenario’s voor events nopen tot een strategische heroriëntatie en hebben de organisatie doen besluiten niet door te…
Lees meer over "Adformatie, NIMA en PIM en stoppen met Dutch Marketing Awards"
Event terugblik , Algemeen

Mandour, Van der Heijden, Turnhout winnen PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 met 'De strategie van de kreeft'

25 november 2021
Het boek ‘De strategie van de kreeft’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2021.…
Algemeen

Dit zijn de negen genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

7 oktober 2021
Negen boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2021. PIM wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een…
Interview

Roderick Verplanken, Too Good to Go, over profit en purpose

6 oktober 2021
Profit en purpose hoeven elkaar niet meer uit te sluiten, maar zijn aanvullend en versterken elkaar. In een purpose driven bedrijf is het misschien wa…
Algemeen

Marketing Manifest daagt uit om betekenisvolle impact te maken

16 juni 2021
Marketingvakorganisaties in Nederland slaan de handen ineen om marketeers meer slagkracht te geven. Ze presenteren gezamenlijk het Marketing Manifest …

Zo neem je als marketeer regie in digitale transformatie

28 mei 2021
Digitale transformatie moet in het teken staan van verbeteringen in de levens van mensen; technology push is uit den boze. Logisch dus, dat steeds mee…
Interview

Maartje Kooijmans over de digitale transformatie van Eneco

5 mei 2021
Maak de klantreis en klantbeleving makkelijker, persoonlijker en relevanter voor de klant met behulp van digitalisering. Dat is de opdracht die Maartj…
Event terugblik

Dutch Marketing Awards 2021

22 april 2021
VodafoneZiggo is Marketing Company, Boukje Taphoorn Marketeer of the Year Amsterdam 22-04-2021 - Donderdagavond zijn de bedrijven en personen die vor…
Event terugblik

Marketinglessen uit het coronatijdperk

19 april 2021
Of jouw business nu instortte of opleefde, elke marketeer heeft zich razendsnel moeten aanpassen toen in maart 2020 de eerste lockdown werd afgekondig…
Interview

Jeroen de Bakker & Loes Meys over Marketing tijdens en na COVID-19

25 maart 2021
Op dinsdag 6 april 2021 organiseren wij het online event Marketing tijdens en na COVID-19. Gastsprekers Loes Meys, Head of Marketing Europe PARK NOW G…
Algemeen

Martine de Vries en Louise Doorn nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing

2 maart 2021
Rotterdam, 2 maart 2021 – Op 1 maart verwelkomde Platform Innovatie in Marketing (PIM) twee nieuwe bestuursleden. Louise Doorn (HelloMaaS) heeft…

PIM Trendrapport 2021: podcast én kijk Trend Fest terug TEST

29 januari 2021
Dit jaar verschijnt het PIM Trendrapport ook als podcast. Daarnaast bieden we je de mogelijkheid om het Trend Fest terug te kijken.…
Event terugblik

PIM Trend Fest 2021: deze zes trends zijn voor merken relevant test

22 januari 2021
Tijdens het jaarlijkse Trend Fest, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing op 21 januari 2021, kregen marketeers een stevige boodschap mee.…

Van escapisme tot strijdlust; zes dominante thema's voor de komende tien jaar

11 januari 2021
28 december 2020 - Merken maken een shift naar vertrouwen en verbinding, voorspelt Niels Hansen (Lunar Institute) in het PIM Trendrapport.…
Algemeen

PIM herijkt strategie: ‘Marketeers kunnen veel meer impact maken’

16 december 2020
Rotterdam, 17 december 2020 – De marketeer heeft een unieke positie om het verschil te maken in de wereld van vandaag, maar doet dat nog te wein…