Blog

Interview

‘Ik wil wel, maar de anderen niet’

2 juni 2022
Iedereen herkent het, marketeers misschien nog wel meer dan anderen: je hebt een prachtig plan of idee, je ziet kansen, maar er is verzet tegen de verandering. Hoe krijg je mensen wél in beweging? Yousri Mandour (co-auteur De strategie van de kreeft) en Angela Eijlander (directeur SNS Bank) h…
Lees meer over "‘Ik wil wel, maar de anderen niet’"
Interview

Wijnchateau in de stad, voor de stad

1 april 2022
Wijn gaat niet over wijn, vinden ze bij Chateau Amsterdam. Zo, de eerste knuppel in het wijnhoenderhok. Deze urban winery wil wijn toegankelijk maken …
Algemeen

PIM zoekt bestuurslid (4 uur per week)

1 april 2022
Platform Innovatie in Marketing (PIM) zoekt een ambitieus bestuurslid met een marketinghart en affiniteit met innovatie. Samen de rol van marketing in…
Visies

PIM Trendrapport: ‘Inclusiviteit in marketing gaat over (veel) meer dan zichtbaarheid’

8 februari 2022
Het jaarlijkse Trendrapport in opdracht van Platform Innovatie in Marketing stelt dat diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid noodzakelijk zij…
Event terugblik

Influencer of creator? (en wat kun je daarmee?)

28 januari 2022
Influencers in je marketingmix zijn inmiddels business as usual voor de hedendaagse marketeer. De next level daarin: de creator. Wat is het verschil: …
Event terugblik

Power to the creators!

27 januari 2022
Wat hebben Gucci, Nike, Louis Vuitton, cryptokitties en verveelde apen met elkaar te maken? Ze maken allemaal gebruik van NFT’s. Deze non-fungib…
Algemeen

PIM Trendrapport 2022: Inclusiviteit is niet voor iedereen

24 januari 2022
Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert op 8 februari tijdens het PIM Trend Fest het 17e trendrapport. Thema van het door inclusiviteitsde…
Algemeen

Adformatie, NIMA en PIM en stoppen met Dutch Marketing Awards

18 januari 2022
Na een aantal succesvolle edities hebben Adformatie, NIMA en PIM in goed overleg besloten niet verder te gaan met de Dutch Marketing Awards. Het huidi…
Algemeen

Mandour, Van der Heijden, Turnhout winnen PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 met 'De strategie van de kreeft'

25 november 2021
Het boek ‘De strategie van de kreeft’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2021.…
Algemeen

Dit zijn de negen genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

7 oktober 2021
Negen boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2021. PIM wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een…
Interview

Roderick Verplanken, Too Good to Go, over profit en purpose

6 oktober 2021
Profit en purpose hoeven elkaar niet meer uit te sluiten, maar zijn aanvullend en versterken elkaar. In een purpose driven bedrijf is het misschien wa…
Algemeen

Marketing Manifest daagt uit om betekenisvolle impact te maken

16 juni 2021
Marketingvakorganisaties in Nederland slaan de handen ineen om marketeers meer slagkracht te geven. Ze presenteren gezamenlijk het Marketing Manifest …

Zo neem je als marketeer regie in digitale transformatie

28 mei 2021
Digitale transformatie moet in het teken staan van verbeteringen in de levens van mensen; technology push is uit den boze. Logisch dus, dat steeds mee…
Interview

Maartje Kooijmans over de digitale transformatie van Eneco

5 mei 2021
Maak de klantreis en klantbeleving makkelijker, persoonlijker en relevanter voor de klant met behulp van digitalisering. Dat is de opdracht die Maartj…
Event terugblik

Dutch Marketing Awards 2021

22 april 2021
VodafoneZiggo is Marketing Company, Boukje Taphoorn Marketeer of the Year Amsterdam 22-04-2021 - Donderdagavond zijn de bedrijven en personen die vor…