Materiaal voor

PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

26 november 2019 van 17:30 uur 26 november 2019 tot 21:30
Online
Ticket
Prijs
Niet-lid
€ 149,00

De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

PIM Marketing Literatuurprijs

De PIM Marketing Literatuurprijs wordt sinds 2003 door Platform Innovatie in Marketing (PIM) uitgereikt.
De prijs beoogt een stimulans te zijn voor de ontwikkeling van het Nederlandse marketingvakgebied. De essentie: in hoeverre de auteur erin is geslaagd vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven die een duidelijke toegevoegde waarde bieden aan de marketingpraktijk.
Het boek dient vanaf het 3e kwartaal van het voorgaande jaar gepubliceerd te zijn (tenzij de jury het vorige jaar gemist heeft) en hoort van oorsprong voort te komen uit de Nederlandse marketingwereld. Boeken tot en met het 3e kwartaal van het lopende jaar worden in de jurering meegenomen.


Criteria en wijze van beoordeling PIM Marketing Literatuurprijs

De 6 criteria voor beoordeling van de boeken voor de marketing literatuurprijs zijn:

Innovatie, mate van vernieuwing (30%)
In hoeverre worden er vernieuwende concepten geïntroduceerd of in het verleden toegepaste marketingactiviteiten of strategieën ter discussie gesteld? In hoeverre is echte nieuwe of oude wijn in nieuwe zakken

Toegevoegde waarde voor het marketing vakgebied (20%)
Wat is de relevantie van het boek voor het marketing vakgebied? In hoeverre zijn de inzichten belangrijk voor de ontwikkeling van het vakgebied. Levert het boek een belangrijke bijdrage aan het vakgebied marketing. Levert het een bijdrage aan het hele vakgebied of aan een kleine niche binnen het vakgebied.

De praktische toepasbaarheid (20%)
In hoeverre zijn de bevindingen toe te passen in de huidige marketingpraktijk. De mate waarin de bevindingen kunnen worden toegepast in marketingactiviteiten, systemen, tactieken of strategieën?

Cases en praktijkvoorbeelden (10%)
In hoeverre komen er praktijkvoorbeelden aan bod. Hoe meer voorbeelden uit de praktijk des te hoger de score.

Opbouw, structuur en toegankelijkheid (10%)
De mate waarin het boek helder en duidelijk is van opzet. In hoeverre is het boek toegankelijk (te begrijpen) voor marketeers uit de praktijk die niet direct veel kennis hebben van het specifieke marketing onderwerp.

Vormgeving en opmaak (10%)
Is het boek goed vormgegeven?  Nodigt het uit om te lezen. In hoeverre dragen de layout en vormgeving bij tot het verhogen van het leesplezier?

Wijze van beoordeling

Ieder jurylid wijst op een schaal van 1 tot 10 een waarde toe aan de 6 criteria. De score kan bestaan uit een 1, 5 of 10. Het gewogen gemiddelde bepaald uiteindelijk de totale score.
De 5 best beoordeelde boeken worden uitgebreid besproken binnen de jury. Waarom vindt iemand iets wel of niet goed aan een boek? Wat is vernieuwend en wat is in de praktijk goed toepasbaar? Ook wordt er nog extra online onderzoek gedaan naar met name het vernieuwende aspect. Uiteindelijk volgt uit het gehele jury proces een top 3 waarvan de jury vindt dat marketeers deze gelezen zouden moeten hebben.

Jury

Voorzitter van de jury is Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De overige juryleden, in alfabetische volgorde, zijn:
• Aljan de Boer, head of inspiration TrendsActive
• Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM
• Brecht Janssen, director fundraising & communication Simavi
• Egbert Jan van Bel, auteur & kerndocent Beeckestijn Business School
• Frank van Delft, managing partner CIM7
• Max Kohnstamm, senior lecturer marketing Amsterdam School of International Business
• Nanda Huizing, head of brand, communications & digital Philips Benelux
• Rob Beltman, customer engagement expert, voorzitter van H3ROES
• Roderick Mirande, senior redacteur marketing Adformatie
• Ruud Frambach, hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam
• Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune
• Sybella Koot-Roza, partner Marketing Queens
• Wil Wurtz, CRM partner CRUX Digital

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij je aanmelding voor deze bijeenkomst, neem dan contact op met Rowdy van den Nieuwenhuizen.

Rowdy van den Nieuwenhuizen

Binnenkort op de agenda

  1. 23 mei 2024

    Marketingteam van de toekomst

    Online
    Meer over dit evenement
  2. 2 juli 2024

    Non-demografische marketing

    Online
    Meer over dit evenement
  3. 5 september 2024

    Hackathon

    LevelUp Group / Netprofiler in Amsterdam
    Meer over dit evenement