Niet de 4P’s maar de 4 beste marketingboeken van afgelopen jaar op een rij

Algemeen 4 juli 2023 om 08:15 door PIM Redactie

Vanuit de Marketing Literatuur Prijs zetten wij de beste marketingboeken van afgelopen jaar voor jou op een rij!

Niet de 4P’s maar de 4 beste marketingboeken van afgelopen jaar op een rij

PIM MLP Zomeractie (2).png

4 juli 2023 – De zonnestralen op je huid (of op je parasol), het zachte gouden zand tussen je tenen en een verfrissende bries die door je haren waait: het strand is de ideale plek om heerlijk te ontspannen en (soms) te ontsnappen aan de dagelijkse drukte. Maar waarom zou je niet nog meer uit je stranddag halen? PIM geeft je het ideale leesvoer op een presenteerblaadje om zo de perfecte mix van ontspanning en inspiratie te laten ontstaan. Vanuit de Marketing Literatuur Prijs zetten wij de 4 beste marketingboeken van afgelopen jaar (editie 2022) voor jou op een rij!

Ben je een marketeer die altijd op zoek is naar nieuwe inzichten? Of misschien droom je ervan om je marketingvaardigheden naar een hoger niveau te tillen? Hoe dan ook, onze zorgvuldig samengestelde selectie van boeken zal je verbeelding prikkelen en je brein doen tintelen, terwijl je geniet van de zonnestralen en het verkoelende water.

Of je nu wilt leren over de nieuwste duurzame trends, inspirerende succesverhalen wilt ontdekken of je marketingstrategieën wilt verfijnen, wij zetten dit keer niet de 4P’s maar de 4 beste marketingboeken van afgelopen jaar voor je op een rij. Duik in een zee van kennis en geef je marketingexpertise een boost deze zomer!

De 4 marketingboeken van afgelopen jaar - gebaseerd op Marketing Literatuur Prijs

Duwtje boek 1
Duwtje in de juiste Richting | auteurs Joyce Croonen & Liza Luesink

"Dit is het boek dat je wilt lezen om even van onder je 4 P's vandaan te komen."

Door de jury omschreven als maatschappelijk relevant en inspirerend door de vele eigen praktijkvoorbeelden. Wil jij dat mensen iets doen of laten? Geef ze dan een duwtje met de nieuwste gedragsinzichten. In dit boek leer je hoe je in vier stappen zelf aan de slag kunt met de 16 meest effectieve gedragstechnieken om gedrag een duwtje te geven.

Bestel hier via uitgever Duwtje en zet kortingscode 'PIM15' in voor 15% korting (geldig t/m 18 juli)

Online shoppen 2
Duurzaam Online Shoppen | auteur Heleen Buldeo Rai

"Alle e-commerce managers zouden dit boek moeten lezen."

De Bewustmaker van 2022 betreft een vervlochten duurzame insteek met focus op maatschappelijke bewustworden, aldus de jury. Op basis van wetenschappelijk onderzoek beschrijft Duurzaam online shoppen het leverproces van onze online aankopen, de evolutie ervan in het laatste decennium, en welke technologiegedreven innovaties ons te wachten staan. Sprekende initiatieven uit binnen- en buitenland tonen daarbij de concrete kansen om het leverproces te verduurzamen, zowel voor consumenten als voor retailers en logistieke bedrijven.

Bestel hier via uitgever Lannoo Campus en zet kortingscode pimzomeractie in voor 15% korting (geldig t/m 18 augustus)

Sterk digitaal merk 2
Sterk Digitaal Merk | auteur Ingmar de Lange

"Het sterkste boek over het merk sinds jaren."

De winnaar van de Marketing Literatuur Prijs 2022 is een dummyproof boek dat met aandacht voor de lezer is geschreven. Digitaal richtte zich lang op kliks en data. Merkbouwen leek weggegooid geld. Ineens staan merken bovenaan de agenda van CMO's. Wat is er gebeurd en wat kun jij hiervan leren? Hoe wordt je merk succesvol in het digitale tijdperk? Wat moet je anders doen? Wat juist niet?

Bestel hier via uitgever van Duuren

The Future of SHopping
The Future of Shopping | auteurs Pauline Neerman & Jorg Snoeck

"Als je dit boek leest, ben je gelijk weer helemaal bij in de wereld."

Een pandemie, wereldwijde digitale disruptie en een grondstoffenrace hebben het winkellandschap danig hertekend. De globalisering laat zich van een onverwachte kant zien. We zitten midden in een wereldwijde transformatie, waarbij machines slimmer worden dan mensen, de wereldbevolking samen met de CO2-uitstoot stijgt en een handvol megaconcerns de macht naar zich toe trekt. Een inspiratieboek voor zowel retailers als marketeers.

Bestel hier via uitgever van Duuren

Over de Marketling Literatuur Prijs 2023

Op 28 november 2023 vieren we met de uitreiking het 20-jarig jubileum van de Marketing Literatuur Prijs. Wil je weten welke marketingboeken je anno 2023 echt niet mag missen als marketeer? Ontmoet de experts achter het verhaal, ontdek nieuwe inzichten, leg waardevolle contacten en vier met ons het succes van de marketingwereld. Be there!

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie en beeldmateriaal kun je contact opnemen met:
Rowdy van den Nieuwenhuizen, Marketing & Event Manager PIM
rowdy.vandennieuwenhuizen@pimonline.nl 

Andere trendrapporten

Algemeen

MarTech Futureproof, de belofte van MarTech Fest 2024

14 maart 2024
De MarTech stack anno 2024 is complex geworden. AI en alle nieuwe tools zijn onderdeel geworden van onze dagelijkse werkzaamheden. En daar waar we gew…
Visies , Event terugblik , Algemeen

PIM Trendrapport 2024 onthult: De Clash van het ‘zijn’

30 januari 2024
Rotterdam, 30 januari 2024 – Op 30 januari 2024 heeft Platform Innovatie Marketing (PIM) het 19e PIM Trendrapport gepresenteerd. Niemand minder …

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox