Blog

Blog

  1. Yvonne Nassar neemt rol voorzitter PIM over van Hans Molenaar

    16 februari 2017 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Yvonne Nassar.jpg


    Yvonne Nassar neemt met ingang van 16 februari 2017 de rol van voorzitter Platform Innovatie in Marketing (PIM) over van Hans Molenaar. Yvonne Nassar is als head of marketing & innovation werkzaam bij RAI Amsterdam. Ze volgt Hans Molenaar op, die aftreedt, om zich volledig te kunnen richten op de groei van Beeckestijn Business School. 

    Lees meer over "Yvonne Nassar neemt rol voorzitter PIM over van Hans Molenaar"

  2. Interview Stefan Harzevoort: "Mens rekent merk twee keer af, aan de kassa en op basis van ethiek"

    9 februari 2017 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Voor het vierde jaar op rij schrijven Aljan de Boer (Trendsactive) en Stefan Harzevoort (Valtech) in opdracht van het Platform Innovatieve Marketing het jaarlijkse PIM trendrapport. Het PIM Trendrapport 2017, getiteld Trust Me?!, gaat dit jaar in op de onzekere, complexe maatschappij waarin we leven en geeft marketeers een antwoord op hoe om te gaan met het post-truth tijdperk, de vertrouwenscrisis en onbehagen in de Westerse wereld. Op 16 februari wordt het trendrapport traditiegetrouw gelanceerd tijdens de jaarlijkse trendsessie die plaatsvindt bij Canon in Den Bosch. In aanloop naar dat event interviewde we Stefan Harzevoort.

    Lees meer over "Interview Stefan Harzevoort: "Mens rekent merk twee keer af, aan de kassa en op basis van ethiek""

  3. Dit zijn de genomineerden voor Marketeer of the Year 2017

    7 februari 2017 - door PIM Redactie - 0 reacties

    460x345_dma17_groeps.gif

    Op 30 maart reiken NIMA, Adfo Groep, PIM, en MEC de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the year en – natuurlijk - de Marketeer of the Year

    De jury koos uit alle inzendingen de drie volgende marketeers:

    Lees meer over "Dit zijn de genomineerden voor Marketeer of the Year 2017"

  4. Peter van Woensel Kooy: Jongereniconen 2017

    30 januari 2017 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Wat beweegt de jeugd en de jongvolwassenen in 2017? Tijdens de jaarlijksessie trendsessie op 16 februari 2017 presenteert Peter van Woenselkooy acht nieuwe ‘Jongereniconen’ voor komend jaar. Marketeers en bureaus putten hieruit talloze insights voor een succesvolle en innovatieve start. In aanloop naar het event vroegen we Peter om alvast drie jongereniconen te delen.

    Lees meer over "Peter van Woensel Kooy: Jongereniconen 2017"

  5. Gerard-Jan Princée (Sanoma|SBS): “Fashion adverteerders kunnen beter tijdens een goede regenbui campagne voeren”

    26 januari 2017 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Hoe verzamelt Sanoma | SBS data van haar publiek? Wat doet het ermee, zowel in de consumenten als de zakelijke markt? Daarover gaat de lezing van Janou Kessels, op 31 januari tijdens het event ‘Toekomst van Media: VR, Vloggen en data’. In aanloop naar het event spreken we haar collega Gerard-Jan-Princée.

    Lees meer over "Gerard-Jan Princée (Sanoma|SBS): “Fashion adverteerders kunnen beter tijdens een goede regenbui campagne voeren”"

  6. Raymond Klompsma (Srprs.me): "Te vaak is klantgerichtheid een tijdelijk project"

    24 januari 2017 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Een onderscheidende merkbeleving loont. Dat toonde Forrester eerder al aan toen het de Customer Experience Index lanceerde. Organisaties die hoog scoren op customer experiences behalen betere resultaten. Maar welke organisaties doen dingen nou daadwerkelijk beter? Ontmoet Raymond Klompsma, CEO van reisbureau Srprs.me, dat sterk groeit in een overvolle markt. Raymond spreekt tijdens het grootste Marketing & Insights congres dat op 1 en 2 februari plaatsvindt. In aanloop naar dat event spraken we met hem.

    Lees meer over "Raymond Klompsma (Srprs.me): "Te vaak is klantgerichtheid een tijdelijk project""

  7. Erik van Engelen over de Dutch Marketing Awards: ‘Elke dag ondernemer, dus marketeer!’

    17 januari 2017 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Op 30 maart wordt bekend welke personen en bedrijven aan de haal gaan met de Dutch Marketing Awards; de vakprijzen voor het beste marketingbedrijf, beste marketeer en beste marketingtalent. In de categorie ‘Marketing Start Up of the Year’ beoordeelt de jury nieuwe bedrijven die iets héél goed hebben gedaan in hun marketingstrategie. Juryvoorzitter Erik van Engelen, Managing Director Consumenten bij Eneco, was niet alleen zélf Marketeer of the Year in 2015, maar had een grote rol bij de ontwikkeling van de ‘interne startup’ van Eneco; slimme thermostaat Toon.
     

    Lees meer over "Erik van Engelen over de Dutch Marketing Awards: ‘Elke dag ondernemer, dus marketeer!’"

  8. Interview met Daan Sip over influencer marketing: “De invloed van influencers groeit stevig door”

    14 januari 2017 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Inmiddels hebben we allemaal wel gehoord van het woord 'vlogger'. Sterker nog, 'treitervlogger' was hét woord van 2016. Merken willen massaal samenwerken met deze nieuwe generatie supersterren die miljoenen volgers binnen een nog nauwelijks te bereiken doelgroep bedienen. Tijd voor een update over de populaire marketingtactiek. Welke ontwikkelingen spelen er? Zit er eigenlijk wel verschil tussen een mainstream celebrity en een influencers? Wij vroegen het Daan Sip, hij maakte samen met twee andere ondernemers Social1nfluencers groot, een bureau dat bemiddelt tussen influencers en merken. Daan is een van de sprekers tijdens het event ‘Toekomst van media: VR, vloggers en data’ dat op 31 januari door het Platform Innovatie in Marketing georganiseerd wordt. In aanloop naar dat event interviewden we hem.

    Lees meer over "Interview met Daan Sip over influencer marketing: “De invloed van influencers groeit stevig door”"

  9. Creating Value with Big Data Analytics wint PIM Marketing Literatuurprijs 2016

    6 december 2016 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dinsdagavond 6 december de winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 gehuldigd!

    Lees meer over "Creating Value with Big Data Analytics wint PIM Marketing Literatuurprijs 2016"

  10. Lezing Bob Hutten tijdens Purpose Driven Innovaties

    23 november 2016 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Bob Hutten studeerde in 1987 af aan de Middelbare Hotelschool en ging bij zijn vader in dienst in het familiebedrijf Hutten. Sinds 1993 is Bob Hutten Algemeen Directeur en onder zijn leiding groeide het bedrijf uit tot een nationale en culinaire gastvrijheidsdienstverlener. Hutten staat voor amplitief leiderschap. Dit wil zeggen dat het bedrijf er alles aan doet om haar samenwerkers, haar opdrachtgevers, leveranciers en de maatschappij in zijn of haar kracht te zetten. Dat lukt alleen als je buitengewoon geïnteresseerd bent in de ander, als je kwetsbaar kunt zijn en bondgenoot wilt zijn in zijn of haar weg naar geluk. 

    Lees meer over "Lezing Bob Hutten tijdens Purpose Driven Innovaties"

  11. Marieke van der Heijden (&samhoud food): "Een betekenisvol merk wordt de standaard"

    4 november 2016 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Merken moeten meer zijn dan een machine die simpelweg pure profit nastreeft. Merken die vandaag succesvol willen zijn moet denken aan morgen en een balans vinden tussen profit, mens en Moeder Aarde. Dat is de visie van consultancybureau &samhoud, dat twee jaar geleden die visie kracht bij te zette door de wereld een beter te maken met een lijn vleesvervangers en versmaaltijden. In aanloop naar het event 'Purpose gedreven merkinnovatie' spraken we met Marieke van der Heijden, Head of Strategy & Business Development) van &samhoud food.

    Lees meer over "Marieke van der Heijden (&samhoud food): "Een betekenisvol merk wordt de standaard""

  12. Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs bekend

    24 oktober 2016 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft vandaag de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn in willekeurige volgorde de volgende 10 boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016:


    • Retail Marketing Strategy van Constant Berkhout (KoganPage)
    • Disruptive Selling van Patrick Maes (Lannoo)
    • Handboek Betekenisvol ondernemen van Kees  Klomp (Business Contact)
    • Share van Pieter van Glind en Harmen van Sprang (Business Contact)
    • Merkpositionering van Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk (Noordhof)
    • Hoe agile is jouw strategie van Sjors van Leeuwen (Van Duuren)
    • Creating Value with Big Data Analytics van Peter Verhoef, Edwin Kooge, Natasha Walk (Routeledge)
    • Service Excellence van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan (Vakmedianet)
    • True Story Telling van Paul Hillesum (Van Duuren)
    • Marketing met ballen van Rudy Moenaert en Henry Robben (Adfo Books)

     

    Lees meer over "Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs bekend"

  13. Interview met Janneke van den Heuvel (TryLikes)

    4 oktober 2016 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Nederland is in de ban van startups. Niet alleen volgen we de ontwikkelingen van kersverse ondernemingen op de voet, ook het establishment wil een beetje zoals een startup zijn. Ze omarmen bootcamps, accelerators en agile innovatie, alles om binnen no-time nieuwe producten of diensten in de markt te zetten. Hoog tijd voor een kennissessie over de potentie van het samensmelten der corporates en startups. Eén van de sprekers tijdens deze kennissessie is Janneke van den Heuvel. Haar startup TryLikes is een groot succes bij retailers. In aanloop naar het event interviewden we haar.

    Lees meer over "Interview met Janneke van den Heuvel (TryLikes)"

  14. Interview met Harrie Vollaard (Rabobank) over startups en corporates

    3 oktober 2016 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Grote organisaties kijken met arendsogen naar hoe startups met hun innovatiekracht steeds meer markten uit balans brengen. Stiekem zijn ze zelf ook wel toe aan een flinke injectie frisse blikken en onstuimig innoveren. In steeds sterkere mate openen ze daarom hun deuren voor jonge ondernemers en omarmen ze diens onstuimigheid. De vraag rijst; hoe verloopt zo’n samenwerking? Wat kunnen ze van elkaar leren? Om antwoord te geven op die vraag organiseren we op 11 oktober de kennissessie ‘Corporates en startups; het perfecte huwelijk?’. Één van de sprekers is Harrie Vollaard, head of fin-tech & innovation bij Rabobank, in aanloop naar het event interviewden we hem.

    Lees meer over "Interview met Harrie Vollaard (Rabobank) over startups en corporates"

  15. Interview met Maarten Vernooij (Philips) over b2b marketing

    27 september 2016 - door PIM Redactie - 0 reacties

    Onlangs werkten we samen met Blinker om de wereld van marketing in business to business te onderzoeken in ons B2B Marketing Trendrapport 2016. Naast kwantitatief onderzoek, interviewden we ook experts uit de zakelijke dienstverlening. Eén van die kenners die zijn bijdrage leverde is Maarten Vernooij, marketing director bij Philips Lighting Benelux. Lees hier zijn visie op B2B marketing.

    Lees meer over "Interview met Maarten Vernooij (Philips) over b2b marketing"