Dokter, ik heb last van klanten

18 november 2014 om 13:58 door PIM Redactie

Dokter, ik heb last van klanten

Een boek waarin klanten centraal staan, zeker. Maar ook een boek tjokvol humor en dat is haast een unicum in de marketingliteratuur. Dat is Dokter, ik heb last van klanten, geschreven door Mike Hoogveld. Mike helpt organisaties met klantgerichte vraagstukken als associate partner bij Holland Consulting Group en doet aan Nyenrode onderzoek naar de succesfactoren voor klantgerichtheid.

Dokter, ik heb last van klanten is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2014, in aanloop naar de uitreiking op 27 november spraken we hem.

Wat is je missie? Ik heb niet echt een missie. Maar ik doe wel altijd mijn best om organisaties en klanten meer plezier en nut aan elkaar te laten beleven.

Wat is de belangrijkste boodschap van je boek? Stel de klant centraal in alles wat je doet. En durf van daaruit te experimenteren met verbeteringen in je kanalen en proposities. Maar doe dat wel op een intelligente manier, door in een zich steeds herhalende ‘loop’ doelen te formuleren, hierop metingen te verrichten, te evalueren en je aan te passen.

Welk boek uit jouw boekenkast mag men niet missen? Multichannel marketing metrics and methods for on- and offline success, Akin Arikan

Heb jij het afgelopen jaar te weinig marketingboeken gelezen? Kom dan naar de uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2014. De dertien genomineerde auteurs praten je in één avond bij over de belangrijkste ontwikkelingen in marketing. Bekijk het programma en schrijf je in op de website van het Platform Innovatieve Marketing.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox