Interview Mark Appel, marketing director Exact Software

17 augustus 2014 om 19:58 door PIM Redactie

Interview Mark Appel, marketing director Exact Software

Het belang van accountability; het meten en analyseren van de resultaten van marketingactiviteiten groeit en daarom organiseert het Platform Innovatieve marketing op dinsdagavond 2 september de kennissessie Accountability. Vanaf 17:30 tot 21:30 praten vier topsprekers u in razend tempo bij over dit onderwerp. We spraken alvast met één van de sprekers. Mark Appel is global marketing director bij Exact Software. Een gedreven marketeer met een voorwaartse blik. Dat uit hij in zijn leven als professional maar ook in één van zijn passies: de triatlon. Mark is eindverantwoordelijk voor de snelgroeiende afdeling global marketing van Exact.

In een wereld vol nieuwe mogelijkheden voor marketeers en de dwingende blik van de organisatie om het juiste te doen, hoe kies jij juist die tactieken en tools die de strategie daadwerkelijk ondersteunen? “Ik heb geen theoretische achtergrond, heb nooit gestudeerd, dus ik doe het grotendeels op gevoel. Ik gebruik mijn zintuigen en gevoel voor pragmatiek, of dat nou gaat om het kiezen van de juiste start-ups, tools of mensen. Ik vind daarbij ondersteuning in social media, daardoor komt inspiratie naar mij toe. Het is dan vervolgens aan mij om daar de juiste dingen voor Exact uit te filteren.”

Wat moet elke marketeer weten over accountability? "Wees niet om bang om verantwoordelijkheid te nemen. Als je ervoor kiest om te gaan meten hoe succesvol marketing is, dan kan dat ook beanstigend werken. Ineens is inzichtelijk hoe goed of slecht je presteert als marketeer. Neem die verantwoordelijkheid om steeds beter te worden. Nog een tip: als je gaat meten kun je verdrinken in wat je allemaal kunt meten en analyseren. Houdt het in het begin simpel, kies een model en blijf daaraan trouw. Meet bijvoorbeeld eerst het aantal leads die een campagne je oplevert, verbeter op basis van die inzichten en duik de volgende keer dieper in de materie. Segmenteer in zo’n tweede ronde bijvoorbeeld op product of mediakanaal. Telkens een niveau dieper. Bij Exact zijn we hiermee zo’n 2,5 jaar geleden begonnen en nog steeds kunnen we meer ontdekken."

Mark Appel deelt op 2 september zijn ervaringen als marketingdirecteur en biedt je handvatten om in stappen met accountability aan de slag te gaan. Bekijk het volledige programma en schrijf je in!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox