Diederik Martens, spreker kennissessie B2B-marketing

18 juni 2014 om 08:11 door PIM Redactie

Diederik Martens, spreker kennissessie B2B-marketing

Meer dan 60% van de marketing managers in Amerika heeft marketing automation geimplementeerd of is ermee begonnnen en ook in Nederland zien we een toename van de popularieit van marketing automation. Echter, voor velen is marketing automation nog nieuw, en daarom hebben we Diederik Martens uitgenodigd als spreker tijdens onze kennissessie B2B marketing. In aanloop naar de kennissesie - die dinsdag 24 juni in Den Bosch gehouden wordt - spraken we Diederik alvast.

Wat ga je het PIM publiek vertellen? Ik start met spreken nadat sprekers voor mij het concept hebben uitgelegd over hoe je met content marketing kan aansluiten op de buying journey van een prospect. Ik zal laten zien hoe je d.m.v. van  marketing automation de theorie in de praktijk brengt. Hoe detecteer je in welke fase van de buying journey een lead zit? Hoe helpt lead scoring hierbij? Hoe speel je hier dan op in met nurturing en content? Hoe bepaal je welk stuk content nu het beste past bij die lead? En hoe hebben wij bij Quintiq onze processen en organisatie ingericht om dit allemaal mogelijk te maken?

Wat staat er op nummer één op jouw to-do-list? Ik wil graag bijdragen om de kennis en ervaring op het vakgebied van marketing automation te verbeteren. Zo probeer ik elke kans aan te grijpen om te spreken, geinterviewd te worden, of om een bijdrage te leveren aan een opleiding. Dit is enorm belangrijk, omdat nagenoeg alle marketeers met marketing automation in aanraking gaan komen, maar marketing opleidingen er nog geen aandacht aan besteden.

Wat betekent B2B marketing voor je? Ik ben een ras B2B marketer. Met name de complexiteit spreekt mij aan. Zeker in technology krijg je te maken met lange sales cycles met grote decission making units. Het afstemmen van de buying journey op het sales process is een zeer interessante uitdaging.

Welke fout maakt men vaak als het gaat om B2B marketing? Een groot gemaakte fout voor Marketing Automation is dat men denkt dat het tijd gaat besparen. In eerste instantie automatiseer je marketing processen. Maar de technologie stelt je ook in staat om veel slimmer te werk te gaan en zo de omzet te vergroten. Dit kost echter uiteindelijk wel weer meer tijd.  

Welke B2B marketinginnovatie zou je graag door willen voeren? Ten aanzien van innovatie lopen wij bij Quintiq voor op in de markt. Maar ik heb zojuist echte ROMI (marketing ROI) geintroduceerd. Ik zou dit graag tot een succes willen brengen waarbij men echt stuurt op deze getallen. 

Wil jij in één avond worden bijgepraat over de laatste stand van zaken binnen B2B? Kom dan naar de kennissessie Innovatieve B2B-marketing in Den Bosch op 24 juni 2014. Bekijk het volledige programma en schrijf je in!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox