Paul Hassels Mönning over B2B-marketing

16 juni 2014 om 22:00 door PIM Redactie

Paul Hassels Mönning over B2B-marketing

Op dinsdag 24 juni organiseert het Platform Innovatieve Marketing wederom de succesvolle kennisessie  B2B marketing. Zes topsprekers lichten de laatste strategieën en best practices toe, waaronder Paul Hassels Mönning, auteur Brainbound Marketing. We vroegen hem alvast naar zijn lezing.

Waarmee ga je het publiek inspireren? Ik benadruk de noodzaak voor een echt andere kijk op B2B marketing & sales. De 3 succesfactoren in B2B zijn voor mij: aandacht, emotie en tijd. Nog al te vaak regeert - als de pipeline opdroogt – de korte termijn: een nieuw blik accountmanagers wordt dan opengetrokken. Of het bestaande verkoopteam wordt aangestuurd op nóg meer kopjes koffie en kilometers. Klanten zitten echter lang (nog) niet altijd te wachten op een accountmanager of commercieel directeur. Het is beter 1 warme kop koffie te drinken bij een veelbelovende opportunity in plaats van 10 koude koppen ‘troost’.

Wat staat er op nummer één van jouw to-do list? Nummer één sluit aan op mijn persoonlijke missie: ‘een leven lang leren en inspireren’. Concreet is dat ‘t verder helpen van klanten en prospects in zowel hun verkenning van digitale marketing & sales als in hun business groei. Als onafhankelijk strateeg of met een of meerdere, senior collega’s uit het dutchmarq netwerk. Dat doe ik overigens bij voorkeur voor die B2B bedrijven die de wereld een beetje mooier, slimmer of duurzamer maken.

Welke innovatie in business-to-business zou jij graag doorvoeren? Als ‘t gaat om innovatie in commercie ben ik ambitieus en realistisch tegelijkertijd. Sitecore onderzoek toont aan dat verreweg de meerderheid van B2B bedrijven in de Benelux nog in de kinderschoenen staat als het gaat om digitale marketing en sales. De kansen van ‘digital’ - ondersteund met bijvoorbeeld marketingautomatisering en social selling - zijn enorm. De belofte van ‘closed loop marketing’ lonkt. Die vorm van marketing levert feiten-gebaseerd inzicht op in welke kanalen voor welk deel bijdragen aan bereik, leads en sales. In 2020 is waarschijnlijk de toepassing van technologie als AR/ augmented reality, 3D printing, machine learning, mobile apps en NFC/ near field comms meer gemeengoed, ook in B2B. Innovatie moet primair waardevol zijn; de ambitie daarom zou wat mij betreft vooral moeten zijn om ‘high tech’ te combineren met ‘human touch’.

Wil jij in één avond worden bijgepraat over de laatste stand van zaken binnen B2B? Kom dan naar de kennissessie Innovatieve B2B-marketing in Den Bosch op 24 juni 2014. Bekijk het volledige programma en schrijf je in!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox