Digitale verleiding

20 november 2013 om 12:08 door PIM Redactie

Digitale verleiding

Het digitale landschap is constant in beweging. Meer schermen en kanalen zorgen voor bij menig marketeer voor kopzorgen. Het boek Digitale Verleiding omvat een heldere visie op online marketing, gestoeld op psychologie. Wij zochten auteur Maurits Kaptein op en vroegen hem waarom zijn boek moet winnen.
Waarom is Digitale Verleiding het meest relevante boek voor marketeers?  Digitale verleiding is relevant omdat het de toekomst van online marketing beschrijft: online marketing en verkoop wordt steeds persoonlijker. /enniet alleen de product-selectie wordt aangepast op het individu, maar ook de manier van aanbieden. Digitale verleiding beschrijft op basis van de psychologie waarom dit werkt en hoe je deze manier van personalisatie kan toepassen. Wat is de belangrijkste les die het boek in zich heeft? De belangrijkste les voor (online)marketeers is dat hun rol steeds meer zal veranderen. Van iemand die een campagne maakt, en daarmee bepaalt wat de consument ziet, zal de marketeer iemand worden die het speelveld van mogelijke manieren van producten aanbieden bepaalt. Hierna zal de computer het werk doen om uit te rekenen welke manier van aanbieden aan welke persoon wordt getoond. Digitale Verleiding is genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2013. Heb jij het afgelopen jaar te weinig tijd gehad om de beste marketingboeken te lezen? En wil je in een avond worden bijgepraat door de auteurs van de beste 10 marketing boeken van Nederland? Kom dan naar de uitreiking van de Marketing Literatuurprijs op 28 november in Utrecht!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox