Free the Forced

13 augustus 2013 om 13:27 door PIM Redactie

Free the Forced

Elk jaar worden er zo'n 60 miljoen vrouwen gedwongen tot een huwelijk. En daar steekt het Duitse bureau van de Verenigde Naties een stokje voor. Zij willen deze slachtoffers helpen en de misdaad meer bekendheid geven. Om dat te bereiken lanceerde zij de 'Free the Forced' campagne.
Op een brug in Keulen waar tortelduifjes hun liefde beklinken, installeerden zij 3,500 cijfersloten. Door de unieke QR-code te scannen met hun mobiele telefoon konden bezoekers de sloten openen door geld te doneren en zo een vrouw te bevrijden van een ongewenst huwelijk. Donaties tegen geweld tegen vrouwen groeide met 279% en 570.000 mensen zorgen samen voor een bereik van totaal 5,3 miljoen. Geniaal! Meer inspiratie voor een effectieve mobile marketing campagne? Kom naar onze kennissessie op 27 augustus!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox