Herman Toch wint PIM Marketing Literatuurprijs 2012

28 november 2012 om 11:19 door PIM Redactie

Herman Toch wint PIM Marketing Literatuurprijs 2012

De PIM Marketing Literatuurprijs 2012 is gewonnen door Herman Toch met het boek Transformeren om te overleven Een boek dat niet alleen een visie neerlegt maar concrete nieuwe paradigma’s aanreikt waar we als marketeers mee aan de slag kunnen. Het boek biedt hiermee nieuwe denkkaders voor marketeers en CEO’s. Het zijn niet alleen de nieuwe denkkaders, het boek zet marketeers aan een wezenlijke bijdrage te leveren aan duurzame groei. Het boek gaat verder dan vele ‘groene’ marketingboeken. Herman heeft het over een omheining waar we als marketeers overheen moeten klimmen om weer aan dezelfde kant als onze klanten te komen staan. Een klant is niet langer iemand met mijn geld in zijn of haar zakken. Herman heeft het daarbij over gemeenschappelijke doelen, die verder gaan dan win-win. Marketeers moeten minder nadenken over USP’s en differentiatie en meer op zoek gaan naar verbinding. Echte marketeers proberen met hun klanten waardevolle relaties te realiseren. Dat is meer dan waarde ‘toevoegen De jury is zeer gecharmeerd met dit visionaire boek en is ervan overtuigd dat het boek niet alleen leidt tot betere marketeers maar ook tot een betere wereld. Het boek (ISBN 978-90-815-16303 199 pagina's) voldeed als beste aan de beoordelingscriteria: Mate van vernieuwing, Praktische toepasbaarheid en Toegevoegde Waarde voor het marketing vakgebied. Criteria PIM Marketing Literatuurprijs Als criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2012 geldt dat de auteur nieuwe inzichten in de ontwikkeling en vernieuwing van marketing dient te geven. Daarnaast moet het boek in de tweede helft van 2008 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben. Jury De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2012 wordt voorgezeten door:
- Drs. Hans Molenaar (Voorzitter PIM)
Juryleden zijn:
- Prof.dr.ir. Sicco Santema (hoogleraar TU Delft)
- Drs. Arend-Jan Nijhuis (ING)
- Bjorn Hascher (hoofdredacteur vakblad ITcommercie)
- Mijke Post (recensent Marketing Tribune)
- Egbert Jan van Bel (Beeckestijn Business School)
- Drs. Wil Wurtz (partner Metrics & More)
- Ment Kuiper (Novis, Docent en Onderzoeker)
De belangrijkste reden voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs is de aandacht vestigen op kwalitatief goede en vernieuwende Nederlandse marketing publicaties die een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van het marketing vakgebied.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox