Zuigt Madonna verhalen uit haar duim?

20 november 2012 om 14:05 door PIM Redactie

Zuigt Madonna verhalen uit haar duim?

In 2012 draait het in online marketing om verhalen (storytelling) Of je nu beton verkoopt of cola er moet een goed verhaal achter zitten..
Het whisky merk Johnny Walker probeert ons ook een verhaal op de mouw te spelden d.m.v. een online marketing campagne met zangeres Madonna in de hoofdrol. " Together we can make every step count" Dit komt uit de mond van de 55 jarige Madonna die eruit ziet dat ze in haar eentje rond de wereld loopt op een rantsoen van 1 wortel en 1 stengel bleekselderij  (maar niet dat ze zelf flessen Johnny Walker soldaat maakt) wel over,maar het heeft geen enkel raakvlak met whisky of het merk Johnny Walker en is daardoor ongeloofwaardig. Het hele filmpje komt over als een grote promotiespot voor de sociaal bewogen Madonna en haar nieuwe album. Is dit erg? Nee op zicht is dit niet erg voor Madonna. Je zou het zelfs gewiekst of slim kunnen noemen. Het zegt wel iets over de online marketing van Johnny Walker. Het straalt dommigheid en weinig authenticiteit uit om een graatmagere gezondheidsfreak als rolmodel te kiezen voor je online campagne terwijl de echte rolmodellen Nick Cave, Lemmy (zanger Motorhead), Arno Hintjens en  Seasick Steve wel een aanvulling op hun pensioen kunnen gebruiken. Als je verhalen gaat vertellen, vertel dan wel geloofwaardige verhalen.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox