Een onschuldig merk...

17 november 2011 om 17:55 door PIM Redactie

Een onschuldig merk...

Een Italiaans merk die als core business kleding heeft, maar ook een merk die bekent staat om zijn controversiële campagnes; dat is Benetton. In de jaren ’80 werden er op billboard afbeeldingen getoond van twee kinderen, nu van twee wereldleiders. De nieuwe ‘unhate’ campagne laat het beeld zien van staatshoofden die het universele symbool van de liefde gebruiken, namelijk de kus.
Benetton wil strijden tegen de wereldwijde haatcultuur middels een eigen organisatie en deze campagne. Het Grote politieke en religeuze leiders worden in deze campagne getoond en staan voor één keer niet recht tegenover elkaar. Het modemerk wil mensen bewust maken van de haatcultuur en de mensen doen beseffen dat het ook anders kan. Benetton wil een samenwerking stimuleren tussen verschillende culturen, godsdiensten en volkeren. De campagne sluit aan bij de waarden van het merk Benetton en wil tolerantie aanmoedigen. Niet alleen via de posters worden mensen hierop gewezen, maar ook door een film, website en andere kanalen. Daarnaast heb jij de mogelijkheid om een eigen draai te geven aan de campagne door een foto te uploaden en jou verenigt te zien met iemand anders in een middels een kus. Daarnaast is deze rumour around the brand perfect voor parodieën. Er zijn zelfs al posters verschenen met een zoenende Van Gaal en Cruijff… Als deze campagne niet geniaal is!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox