Na Blogmij en Twitmij nu ook Facemij

2 november 2011 om 13:29 door PIM Redactie

Na Blogmij en Twitmij nu ook Facemij

Sinds vorige week is de website Facemij gelanceerd. Na Blogmij en Twitmij is dit de volgende stap in het online verspreiden van sponsored content. Via Facemij kunnen adverteerders, mediabureaus en reclamemakers hun content zoals filmpjes, foto’s, games of geschreven content onder de aandacht brengen binnen Facebook. Facemij is de eerste die deze mogelijkheid aanbiedt.
Het werkt als volgt Je meldt je aan op de website en na goedkeuring van de pagina kun je beginnen met het delen van sponsored content. Voor elke sponsored wallpost die je doet krijg je betaald. Content die relevant is voor jouw publiek zal worden aangeboden om te delen. Zo weet je als adverteerder ook dat de boodschap bij het juiste publiek aankomt. Als particulier kun je hieraan meewerken, wanneer je bijvoorbeeld blogger bent maar ook voor bedrijven is het een mogelijkheid om extra geld met hun bedrijfspagina op Facebook te verdienen. Facebook wordt steeds populairder er telt nu al ruim 5 miljoen Nederlandse gebruikers. Niels Verhoeven, medeoprichter Facemij: “Uit het bedrijfsleven is veel vraag voor deze mogelijkheid. We denken dat Facemij even goed of zelfs beter gaat aanslaan dan onze bestaande bedrijven Blogmij en Twitmij. Op internet zijn er mensen die beweren dat het openstellen van je bedrijfspagina op Facebook voor vele bedrijven winstgevend kan zijn. Hier zijn wij het niet mee eens. Voor bloggers en weblogs kan dit zeker een extra winstgevende activiteit zijn omdat het aansluit bij hun business: Het delen van relevante content. Een merk als Coca-Cola zien wij echter niet content voor andere bedrijven delen om extra winst te behalen. Dit zou afbreuk doen aan de merkwaarde. Wel zien we de toegevoegde waarde van dit platform. Adverteerders kunnen om een minder zichtbaar commerciële manier hun potentiële klanten bereiken en zo werken aan brand awareness en branding. - Laura Arends - Via www.experius.nl/blog

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox