Speedsessie: Mobile marketing

25 oktober 2011 om 21:51 door PIM Redactie

Speedsessie: Mobile marketing

Vandaag was er een nieuwe speedsessie van PIM met het thema ‘Mobile & location based marketing’. Een interessant thema die veel interesse wekt en waardoor ik hoge verwachtingen had van deze sessie.
Sinds de komst van de smartphones heeft mobile marketing een ontwikkeling doorgemaakt. Mobile marketing is het inzetten van alles wat mobiel, draagbaar en draadloos is om een doelgroep te bereiken. Dit heeft dus te maken met smartphones, maar ook met de tablets. De actuele ontwikkelingen op het gebied van mobile stonden op het programma. Conrad Hagemans, Tripolis De aftrap was door Conrad over de mogelijkheden van dynamisch geoptimaliseerde mail in deze digitale wereld. De mails worden aangepast op basis van real time content als geolocation en tijd. Daardoor kunnen de mails bijgestudeerd worden en veranderen de Groupon mails op basis van de tijd en plaats waar een mail geopend word. Op deze manier kan e-mailmarketing nog effectiever worden ingezet om de doelgroep te benaderen. Bart Fussel, a FrogLeap Vervolgens was Bart Fussel aan het woord. Hij liet ons zien dat het van belang is om relevante content aan te bieden aan de gebruiker van een app of mobiele site. Make it social! De gebruiksvriendelijkheid staat centraal en mobile marketing moet toegevoegd waarde opleveren voor de gebruiker. Een mooi voorbeeld was de app van Waternet. Andere sprekers lieten ons zien dat de mobiele bezoeken in Nederland toenemen en de verkoop steeds meer via mobiele sites plaatsvinden. Gebruik back channel sharing om tot interactie tijdens een event te komen. Social mobile life word steeds belangrijker. Een website of app is waardevol als deze ook eenvoudig te gebruiken is. Daarom is het belangrijk om usability te onderzoeken van mobiele sites en apps. Door mobile marketing kan loyaliteit worden vergroot door de dagelijkse relevantie van deze apps of sites, zoals bij Appie app van Albert Heijn. En Roamler is een nieuw initiatief om producten in kaart te brengen, op bestaande plaatsen te controleren en inzicht te krijgen in de gebruiken van de klanten. Er vinden dus nog vele ontwikkelingen plaats op het gebied van mobiel marketing. Wees je bewust van de mogelijkheden en de kansen op dit gebied!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox