Toegevoegde waarde van Google+ voor bedrijven

20 oktober 2011 om 10:00 door PIM Redactie

Toegevoegde waarde van Google+ voor bedrijven

Google+ is een relatief nieuw sociaal netwerk dat voor het er was al maanden een veel besproken topic was. Toen Google+ een aantal particulieren toe liet in de bèta versie om het te testen kwam de buzz pas echt goed tot stand. Ook bedrijven maakten een pagina aan maar helaas werd hun profiel verwijderd omdat Google+ momenteel alleen voor particulieren is. Maar net zoals er een bèta toegang was voor een handjevol particulieren hebben ook een aantal gelukkige bedrijven een toegang weten te bemachtigen voor de bèta versie van de opkomende bedrijfspagina’s op Google+.
Maar wat is nu precies de toegevoegde waarde van Google+ ? 1. Invloed op organische zoekresultaten Sinds de komst van de Google+ button vragen veel mensen zich af wat dit voor een invloed zal hebben op de organische zoekresultaten. Wanneer je nu een zoekresultaat te zien krijgt is dit een aangepast zoekresultaat op jou als persoon. Informatie die je eerder hebt opgezocht of gedeeld wordt bestempeld door Google als extra relevant. Alles wat jij deelt op je Google+ account of wat je een Google+1 geeft is ook een indicatie van jou interesses, en zal waarschijnlijk verwerkt gaan worden in je zoekresultaat. Wil je dit niet? Type dan achter de url van het zoekresultaat &pws=0. Omdat Google+ een eigen productie is, kunnen ze de pagina’s binnen dit netwerk gemakkelijk crawlen, alle links indexeren en volgen om vervolgens hier een waarde aan mee te geven. Ook de Google+ buttons zullen mee gaan wegen in de zoekresultaten. Echter is het de vraag hoeveel waarde Google hier aan gaat hangen. Hier is helaas nog geen duidelijkheid over. Maar een Google+ tool op je website installeren zal de zoekmachine optimalisatie van de website geen kwaad doen. 2. Gerichter adverteren In de Google Engage seminar die wij hebben bezocht afgelopen maand werd er duidelijk gemaakt hoeveel informatie Google heeft van zijn gebruikers. Deze directe informatie willen ze niet prijsgeven maar zit wel verwerkt in de Google Adwords informatie en mogelijkheden. De kans is dan ook zeer aanwezig dat de Google+ informatie verwerkt gaat worden in Adwords wat gericht adverteren gemakkelijker maakt. Maar voor dat je enthousiast aan de slag gaat met Google+ bekijk eerst deze video van Google: Via: www.experius.nl/blog

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox