Toegevoegde waarde Facebook steeds beter meetbaar

20 oktober 2011 om 10:05 door PIM Redactie

Toegevoegde waarde Facebook steeds beter meetbaar

In het begin was het nog moeilijk te zeggen hoeveel exposure het hebben van een bedrijfspagina op Facebook zou opleveren. Facebook heeft hier veel vragen over gekregen en is dan nu ook actief begonnen met het uitbreiden van de Page Insights.
Zo is er nu een nieuwe functionaliteit die de bezoekers geïnitieerde activiteiten op een bedrijfspagina op Facebook meet, zoals; vind ik leuk, reacties, het delen van een bericht of foto, beantwoorden van vragen en het taggen van een pagina. Zoals je in het plaatje links kunt zien heet het ‘praten hierover’. Het idee is dat bezoekers onmiddellijk begrijpen of dit een kwalitatieve pagina is met veel content, of eerder een pagina met matig interessante berichten. Kortom het zegt iets over de kwaliteit van de interactie met de fans. Het gaat dus nu niet meer alleen over de hoeveelheid likers die je weet te verzamelen op je bedrijfspagina op Facebook maar of deze likers ook daadwerkelijk de interactie met je aangaan en dus geboeid worden. Want dat laat deze functionaliteit goed zien. Vanzelfsprekend is deze nieuwe indicator ook uitgewerkt in de pagina inzichten, je statistieken. Voor de volledige Facebook Page Insights handboek, klik hier. Wij zijn blij met deze functionaliteit omdat het nu niet meer gaat over de hoeveelheid likers maar om de kwaliteit van de band/interactie die je hebt met deze likers. Dit maakt dat Facebook nog beter branding kan ondersteunen en meetbaar kan maken. Via: http://www.experius.nl/blog

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox