Zoekmachine optimalisatie – Zoekwoorden bepalen

22 september 2011 om 09:28 door PIM Redactie

Zoekmachine optimalisatie – Zoekwoorden bepalen

Goede SEO begint met goede zoekwoorden. In dit blog zal ik dan ook ingaan op de bepaling van de zoekwoorden.
Zoekwoorden bepalen Voordat je met zoekmachine optimalisatie gaat beginnen is het van belang om de doelstelling van je bedrijf en webshop/website vast te stellen. Op basis hiervan ga je zoekwoorden bedenken. Bedenk er zoveel mogelijk en zet die allemaal overzichtelijk in een tabel. Denk aan je bedrijfsnaam en eventuele spelfouten hierin, verschillende product categorieën of beste verkochte artikelen, de verschillende diensten die je aanbiedt enzovoort. Bedenk waar jij op zou zoeken als klant als je opzoek was naar jouw webshop/website. Deze zoekwoorden ga je vervolgens analyseren op basis van de volgende onderdelen: 1. Zoekvolume 2. Allintitle zoekresultaten: zoekresultaten met het zoekwoord in de meta title. Dit doe je door het volgende in te typen in de zoekmachine: allintitle:”jezoekwoord”. 3. Reguliere zoekresultaten 4. Aanwezigheid in de top 30 5. KEI’s: allintitle/ zoekvolume & zoekresultaten / zoekvolume. Zo bepaal je de concurrentie intensiteit op SEO gebied en op het gebied van search. Bij allintitle is alles boven de 0,04 een goed zoekwoorden om op te adverteren. Bij de KEI2 is dit 0,001. Op basis hiervan kun je vervolgens een wel overwogen keuze maken tussen de verschillende zoekwoorden per categorie/landingspagina. Daarna volgt de nulmeting en de concurrentie analyse. De nul meting doe je om aan het eind te kunnen zien welke verbeteringen er hebben plaatsgevonden. Tijdens de nulmeting kijk je naar dingen als: aanwezigheid in de top 30, bezoekers aantal binnengekomen middels organic search enzovoort. Wanneer jij je top zoekwoorden hebt bepaalt kun je aan de slag met het verwerken van deze zoekwoorden. Succes! Wilt u hulp met zoekmachine optimalisatie? Kijk wat wij voor je kunnen doen op onze pagina Zoekmachine optimalisatie.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox