Geen social media, maar gewoon een likje verf

7 december 2010 om 12:02 door PIM Redactie

Geen social media, maar gewoon een likje verf

Ghana is een ontwikkelingsland maar wel een met een groeiende markt voor de telecomindustrie.
Vodafone heeft de taak op zich genomen om zelfs de slopenwijkbewoners aan de mobiel te krijgen. En dat lukt aardig, de provider heeft een aandeel van 70%. Maar hoe promoot je je diensten in een land als Ghana? Vodafone en MTN hebben hier iets op bedacht elke klant kan vrijwillig en voor een vergoeding van 50 dollar zijn huis laten verven in Vodafone rood of MTN geel, met het mooie logo op je voordeur.

Je kunt je afvragen of het "kopen" van hele dorpen ethisch verantwoord is. Echter zijn de dorpsbewoners er erg blij mee. Een gratis verfbeurt van hun huis en voor Ghanese begrippen een flinke vergoeding is de marketingtool!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox