Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit?

7 september 2010 om 12:24 door PIM Redactie

Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit?

Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit?
Ontdek welke eisen aan marketeers worden gesteld in de toekomst! 17 september om 09:30 uur - Leusden (vroege vogels: vanaf 8.00 uur) Nu het ergste van de crisis voorbij lijkt te zijn en het aantal vacatures in marketing weer langzaam stijgt (marcom functies 30% meer dan zelfde periode vorig jaar) lijkt de tijd rijp om na te denken over waaraan de marketingfunctie in de toekomst moet voldoen en hoe marketeers hier mee om kunnen gaan. De rol van marketing is de laatste jaren aanmerkelijk veranderd. De nieuwe ontwikkelingen die door de digitale snelweg mogelijk zijn geworden laten flinke sporen achter in het vak. Niet alleen de nieuwe media die er uit zijn ontstaan, maar ook de vastlegging en snel terugvinden en analyseren van gegevens horen hiertoe. Wat komt er nog meer op ons af en hoe zou je als marketeer hier op in moeten spelen? Een ding is zeker: accountability wordt steeds belangrijker. Andere zekerheden: kunnen omgaan met versnippering van doelgroepen en de effectieve benadering ervan. Op de MRM Friday wordt aandacht aan deze thematiek besteed. MRM Friday wordt georganiseerd door MRMProfs, het kenniscentrum van marketing resource management. Meer informatie: Marketing Resource management (MRM) en de Vakgroep MRMprofs en op www.mrmprofs.nl. Voorprogramma: Voor de vroege vogels start de themasessie om 8.00 uur met een Early Friday workshop over Return On Marketing Investment . Deze workshop is alleen toegankelijk voor marketeers en u dient u zich hiervoor apart aan te melden. Vul op het inschrijfformulier, bij bijzonderheden, in: “Ik wens tevens deelname aan Early Friday workshop”. Er kunnen aan deze workshop maximaal 15 personen deelnemen. Dus wie het eerst komt... en Vol=Vol! Redt u dit nu niet dan staat vanaf 9.00 uur de koffie klaar en heeft u optimaal de ruimte om te netwerken en van gedachten te wisselen met uw marketingcollega’s! We eindigen met een netwerklunch. Overzicht programma: 08:00 uur Early bird workshop over ROMI. The purpose of Return on Marketing Investment (ROMI) is to optimize marketing spend for the short and long term in support of the brand strategy by building a market model using valid and objective marketing metrics and analytics. Met de vroege vogels legt Guy Powell uit wat de ROI van social media kan zijn en bespreekt wat de ‘cross effects’ zijn met andere media. Hij gaat met de aanwezigen de discussie aan wanneer en hoe de inzet van social media zinvol is en hoe we dat kunnen aantonen. en/of vanaf: 09:30 uur De rol van marketing intelligence in het Marketing Proces in relatie tot MRM Jens Waaijer van KPN. Een prikkelende praktijkcase over de verandering die Customer Intelligence bij KPN doorgemaakt heeft. De ervaringen, het voordeel voor KPN en medewerkers en hoe CI bijdraagt aan accountability / MRM. 10:15 uur De marketinguitdagingen van de Staatsloterij Een praktijkcase van Annemarie Joosen van De Staatsloterij: van massa mediale naar meer klant gerichte campagnes en welke uitdagingen dit voor de marketeer met zich meebrengt. 11:15 uur Demand more from your marketing en sales investments Guy Powell Guy bespreekt o.a. zijn Return on Marketing Investment (ROMI) theorie. ROMI is de opbrengst van een marketingcampagne ten opzichte van de kosten. Met dit getal moeten marketeers volgens Powell meer gefundeerde beslissingen kunnen nemen over de te voeren strategie. Guy Powell auteur van de bestseller ‘Return on Marketing Investment’ en ‘The Marketing Calculator: Measuring and managing return on marketing investment (ROMI)’. Het optreden van Guy Powell wordt gesponsord door Arvato Services. 12:00 uur Discussie panel: Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit? Het panel bestaat uit: Guy Powell, Hiek van der Scheer (VODW), Marteyn Roose (KPN) en Renske Kallenberg (OCG) 12:30 uur Netwerklunch We zijn te gast bij VODW. Graag tot ziens op vrijdag 17 september om 8:00 c.q. 09:30 uur in Leusden. Tot dan! Mis deze eerste MRM Friday niet! Zorg dat je er vrijdag 17 september bij bent. Schrijf je daarom nu in! inschrijven deelnemers Kosten (€): 159,00 excl. BTW Kosten leden (€): 75,00 excl. BTW; Student-leden: 25,00 excl. BTW Student (€): 55,00 excl. BTW Overige informatie: Annulering: "U kunt tot 3 werkdagen vóór de bijeenkomst schriftelijk annuleren. Wij brengen u hiervoor EUR 25,= annuleringskosten in rekening. Wij maken geen uitzonderingen naar annuleringsargument. Mochten wij vóór die 3 werkdagen geen annulering hebben ontvangen, dan beschouwen wij uw inschrijving als definitief. U kunt schriftelijk wel een - niet al aangemelde - persoon als vervanger aanmelden. Tot 2 weken voor aanvang van de themasessie houdt PIM 75% van de plaatsen beschikbaar voor haar leden , daarna geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.. Genoemde bedragen zijn excl. BTW"
Enhanced by Zemanta

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox