Social Media en Blogs populairder voor Lead Generation

16 juni 2010 om 16:40 door PIM Redactie

Social Media en Blogs populairder voor Lead Generation

 
div style="margin: 1em; width: 260px; display: block; float: right" class="zemanta-img">Image representing HubSpot as depicted in Crun...

Image via CrunchBase

 

Inbound marketing wordt steeds belangrijker voor het genereren van salesleads, concludeert een rapport van marketingbureau HubSpot ‘The State of Inbound Marketing 2010’.

 

Volgens HubSpot investeren marketeers een groter deel van hun marketingbudgetten in inbound marketing technieken zoals blogs, content marketing en social media marketing. Het marketingbedrijf ondervroeg in het onderzoek 231 marketingprofessionals, schrijft het Belgische platform Digimedia.

Lagere kosten per saleslead
Uit de resultaten van het onderzoek blijkt onder meer dat inbound marketing channels zorgen voor een lagere cost per lead dan outbound marketing channels. Ook zouden bedrijven die 50 procent of meer aan inbound marketing besteden gemiddeld 60 procent minder betalen per lead dan bedrijven die 50 procent of meer in outbound marketing kanalen en technieken stoppen.
Sociale media en blogs worden steeds populairdere manieren van leadgeneratie, concludeert HubSpot. Vooral aan sociale media wordt steeds meer marketingbudget gespendeerd. ‘Ze blijven ook de goedkoopste kanalen voor lead generation’, aldus het marketingbureau.

Bedrijfsleven twijfelt nog aan nut sociale media
Veel bedrijven twijfelen nog aan het nut van de inzet van sociale media en blogs voor het werven van nieuwe klanten. Volgens HubSpot is die twijfel echter niet nodig. Uit het onderzoek blijkt dat kanalen als Twitter, Facebook, LinkedIn en blogs allemaal voor nieuwe klanten hebben gezorgd bij de deelnemers aan het onderzoek.

Enhanced by Zemanta

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox