Strategy met Ballen!
Locatie: Nyenrode Business Universiteit (Koetshuis)
Datum: Dinsdag 29 juni 2010 (10-15 uur)
Kosten: 299 Euro excl. btw.
Gratis: 2 top marketingboeken t.w.v. 85 Euro
te weten: Marketing management, de essentie; Philip Kotler e.a.
Marketing, Strategy & Organization; Moenaert, Robben en Gouw
+ het Oranjeshirt 2010
Het verschil maken, daarover gaat dit seminar. Waarin onderscheiden marketingleiders zich van demeelopers? Samen met u ontrafelen wij de directe en mediërende elementen van (individueel) marketing leadership. Het programma wordt geleid door de marketingprofessoren Henry Robben en Rudy Moenaert, ondersteund door Berenschot (o.a. Onno Ponfoort en Martijn Laar), prof. dr. Edward Groenland, Sandra Gevaert en opgeluisterd met power business cases van Philips en Promolding.
Gaat het Oranjegevoel ons pakken de komende weken? Gaan wij verder en komen wij in de finale? Of dit gaat lukken is sterk afhankelijk van het feit of de juiste spelers op het juiste moment opstaan en de leidersrol met verve dragen. Een Mark van Bommel kan je er daarom ‘altijd goed bijhebben’. Ook in ondernemingen is men op zoek naar ‘marketeers met lef’! Leiders die het verschil weten te maken in de arena van de markt. In onze visie combineren echte leiders twee elmenten die voor succesvolle bedrijven essentieel zijn:
INSPIRATIE & RESULTAAT
Marketingleiderschap overstijgt de trukendoos van de interpersoonlijke beïnvloeding en omvat drie belangrijke vraagstukken: MARKETING LEADERSHIP = 3x AGENDA
- De strategische agenda: Duurzame business bouwen.
- Organisatorische: Doelstelling om consistent een superieure bedrijfsvoering te realiseren.
- En bovenal de persoonlijke agenda: Waarbij de marketeer een professional wordt.
Hoe sterk sta ik als persoon, als marketing professional? Een goede marketeer is zowel de CTO (Chief Thinking Officer) als CEO (Chief Executive Officer) van de business.
Je kunt geen marktleider worden, zonder een marketingleider te zijn. De markt krijgt geen WAUW-gevoel bij de zoveelste imitatie van een recept dat voor Apple, Google of uw directe concurrent heeft gewerkt. Net als hen moet u juist met authentieke oplossingen de markt hervormen, tot tevredenheid van uw klanten, medewerkers en aandeelhouders.
Programma:
Ontvangst Inschrijving – koffie 09.00 uur
Henry Robben Welkom: Jump start 10.00 uur
Rudy Moenaert Marketing Leadership
Onno Ponfoort Onderscheidend in onzekerheid Berenschot 11.00 uur Jac Gofers B2B praktijkcase Promolding
LUNCH BREAK 12.00 uur
Henry Robben Introductie Powercase Philips 12.45 uur
Strategie videoboodschap Geert van Kuyck
CMO Philips
Philips power case Marketing Strategy met ballen
Nieuwe marketing identiteit 13.00 uur
Clustering & sterke keuzes maken:
leiderschap tonen & uitvoeren
Henry Robben Elevator pitch 14.10 uur
Suhail Khan The Philips solution, learnings & discussion
Netwerken Borrel 15.00 uur
Voetbal (big screen) 16.00 uur
Voor meer informatie en inschrijving kijk op www.berenschot.nl en/of op www.vision2b.nl .
Voor nadere vragen, email naar: info@vision2b.nl .