Sociale media Hoe gebruik je die in je Marketing-mix?

13 april 2010 om 14:10 door PIM Redactie

Sociale media Hoe gebruik je die in je Marketing-mix?

PIM - 25 mei 2010 - Utrecht
Sociale media zijn niet meer weg te denken binnen de marketing mix. In deze speedsessie van het Platform Innovatie in Marketing wordt u bijgepraat over de belangrijkste ontwikkelingen, wat er zelf te organiseren is, het meten van social media en wat de do’s en don'ts zijn. En natuurlijk praktijkcases! Vanaf 17:30 uur is er koffie en thee én tijd om onderling kennis te maken. Om 18:00 uur beginnen we met het programma: De organisatie van social media binnen bedrijven verkeert nog in een experimentele fase. (Jungle Minds) Matthijs van Gaalen presenteert de resultaten van het kwalitatief onderzoek ‘Social Media Update 2010’ naar de activiteiten van organisaties rondom social media. Waar zetten zij het voor in? Welke onderwerpen komen aan bod? En de belangrijkste: Wie zijn er binnen de organisaties bij betrokken en hoe wordt social media georganiseerd en gecoördineerd? Hoe social media echt werkt? (Greenberry) Jan-Willem van Beek: Social media is een hype. Veel wordt gesproken en geschreven over statistieken en technieken van succesvolle concepten om wetmatigheden te ontdekken. Nauwelijks wordt er aandacht besteed aan een veel essentiëlere vraag: Wat betekenen social media voor mijn merkstrategie? En het belangrijkste: Hoe wend ik social media aan vanuit mijn merkstrategie? Van wat, naar hoe! (New Pulse / Red Chocolate) Velen weten inmiddels wat Social Media is. Maar hoe en waar te beginnen blijft lastig. Aljan de Boer & Daan Sip presenteren een aantal praktische modellen welke bedrijven en marketeers (verder) kunnen helpen hun social media strategie op te tuigen. Inclusief succesvolle Social Media campagnes. Geen verhaal als andere verhalen; van theorie naar praktijk! Pauze, met lekkere broodjes Social Media Monitoring (WebRep Associates/Hemels van der Hart) Marcel van Geilswijk geeft middels de EO-case inzicht in het proces. Vanaf 0-meting, via adviezen over de vervolgstappen, naar de resultaten om de online reputatie te verbeteren en met behulp van social media de doelgroep(en) te bereiken. Wanneer is je social media succesvol? (Netprofiler) Veel bedrijven willen ‘iets’ doen met social media, maar binnen veel bedrijven is er nog geen duidelijk idee van wat dat ‘iets’ nu eigenlijk is. En vooral ook niet van hoe dat ‘iets’ gemeten moet worden. Is het inzetten van social media überhaupt wel te meten? Marloes van de Laarschot gaat in op de metrics en tools die je kan gebruiken om inzicht te geven in succes van Twitter en andere social media. Hoe het WNF werkt aan engagement met behulp van social media. (WNF) Marlou van Campen vertelt hoe het WNF, met een achterban van bijna 1 miljoen mensen, werkt aan “engagement” met behulp van social media. Praktijkvoorbeelden, resultaten van werken met Twitter, Hyves, Zoom (de grootste fotografencommunity van Nederland) en waarbenjij.nu. Plus: Hoe kun je “luisteren” in social media? Wat levert luisteren je op? Hoe gebruik je het in je dagelijks werk?. Uitreiking van de PIM Marketing Blog Prijs Olaf Molenaar (Molenaar Online Marketing) en Aljan de Boer (docent Hogeschool Utrecht) presenteren de uitreiking van de eerste PIM Marketing Blog Prijs 2010. Uit een groot aantal inzendingen heeft de jury 3 individuele bloggers geselecteerd en 3 groepen. Olaf en Arjan zullen uiteenzetten waarom een van hen de eerste individuele en de eerste groepsprijs in ontvangst mogen gaan nemen uit handen van PIM voorzitter Hans Molenaar. Meer informatie over de PIM Marketing BlogPrijs kunt u hier vinden. Zoals gebruikelijk sluiten wij onze avond tussen 21.00 – 21.30 uur af met een hapje, een drankje én een goed gesprek. We zijn te gast op de Hogeschool Utrecht. Zorg er voor dat je er dinsdag 25 mei 2010 om 18:00 uur bij bent! Tot dan!
Reblog this post [with Zemanta]

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox