Digitale marketing technologieën: PIM 15 december 2009 - Utrecht

8 december 2009 om 09:57 door PIM Redactie

Digitale marketing technologieën: PIM 15 december 2009 - Utrecht

View on the Uithof campus of Utrecht University
Image via Wikipedia
Het marketingvak ontwikkelt zich in rap tempo. Er is een ware aardverschuiving bezig van traditionele analoge marketing naar Digitale Marketing.
Gelukkig zijn er heel veel nieuwe technologieën die ons als marketeer kunnen helpen online successen te boeken. Wij zetten voor u 8 vernieuwende digitale marketingtools op een rij. Een must voor elke marketeer die meer van digitale marketing wil weten. Jij wil toch ook weten wat dit voor jouw werk kan betekenen!? Vanaf 17:30 uur is er koffie en thee en tijd om onderling kennis te maken. Om 18:00 uur beginnen we met het programma: De kracht van Online testen (Netprofiler) Michel Samuelsz vertelt over de kracht van online A/B en multivariate testen. Aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe door eenvoudige website-aanpassingen conversie- en omzetverbeteringen van 20% tot 250% zijn gerealiseerd. Alcius (Conclavis) Geert Nijkamp laat zien hoe je met Alcius op eenvoudige wijze bezoekers op websites kunt identificeren zonder cookies en hoe dit structureel is in te zetten om verkoopresultaat aanzienlijk te verbeteren. Marketingstudio (Aprimo) Fred Westerop illustreert hoe je met Marketingstudio grip kunt krijgen op alle digitale marketingprocessen en dit effectiever kunt organiseren. Een hulpmiddel om de digitale en offline marketingoperatie op elkaar af te stemmen en onder controle te krijgen. LeadQ (ClickQ) Het werven en opvolgen van leads gegenereerd door online marketing campagnes is voor veel organisaties een probleem. Frans Reitsma vertelt hoe je met LeadQ een veel hoger rendement haalt uit digitale marketing campagnes en inzicht hebt in de online mediabestedingen. Pauze mét een smakelijke broodmaaltijd. Inboundoptimizer (Deloitte) Harald van Doorn laat ons zien hoe je met de Inboundoptimizer meer rendement kunt halen uit inbound klantcontact en een betere cross sell en customer experience behaald kunnen worden. Klantinzicht d.m.v. Online panels (MWM2) Govert van den Bos vertelt over Online panels en research communities. MWM2 beheert meer dan 50 panels en zal middels enkele cases laten zien hoe organisaties door een panel de "voice of the customer" integreren in belangrijke beslissingen. CrowdPredictions (Tripolis) Jean Jacques Vossen illustreert hoe je met CrowdPredictions daadwerkelijk kunt crowdsourcen in de praktijk. Een van de eerste social business tools die het co-creatie proces ondersteunt en waarmee met relatief weinig investeringen nieuwe diensten/producten en nieuwe marketingconcepten snel gecreëerd en getest kunnen worden. Application Engine (CrossmarX) Digital marketing vraagt om IT oplossingen die robuust zijn, veilig, gebruikersvriendelijk, multi-channel, flexibel en niet te ingewikkeld. Michel Vogler laat zien hoe je met de Application Engine eenvoudig IT- oplossingen bouwt voor Multichannel omgevingen. Zoals gebruikelijk sluiten wij onze avond af met een aangename borrel tussen 21.00 – 21.30 uur. We zijn te gast op de Hogeschool Utrecht. Elk jaar worden we verrast door innovaties in ons vakgebied. Via het web, online, mobiel, enz. Bijna niet bij te houden. Wel als u naar deze spectaculaire sessie komt met sprekers die u vertellen over de innovatie waarin zij voorop lopen. Graag tot ziens op donderdag 15 december om 18:00 in Utrecht. Tot dan! Schrijf je nu in via onze website: www.pimonline.nl.
Reblog this post [with Zemanta]

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox