Social media in 2010

3 december 2009 om 09:56 door PIM Redactie

Social media in 2010

The Twitter fail whale error message.
Image via Wikipedia
Social media is een hot onderwerp, maar krijgt als medium nog maar bar weinig van het mediabudget toegeschoven. Maar dat gaat snel veranderen. Steeds meer bedrijven geven immers aan het budget voor social media te verhogen, zo laat onderzoek zien. Daarnaast komen er nieuwe tools op de markt om social media beter te kunnen monitoren. Volgens het Interactive Advertising Bureau (IAB) en PricewaterhouseCoopers (PwC) stegen de online advertentie-inkomsten in het derde kwartaal van 2009 naar bijna 5,5 miljard dollar. Dat is maar 1,7 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2009. De langzame stijging noopt marketeers ertoe om nog meer in te zetten op zaken die potentiële groei in zich herbergen, zoals social media-kanalen. In het Social Media and Online PR Report vinden Econsultancy en bigmouthmedia dat 86 procent van de ondervraagde bedrijven volgend jaar meer geld zal steken in social marketingstrategieën. 13 procent houdt de budgetten op hetzelfde niveau als afgelopen jaar. Overigens komt echte waarde pas als je zwaar investeert in social media, aldus de onderzoekers: 52 procent van de bedrijven die zwaar hebben ingezet op social media, ziet een echte waardetoename, vergeleken met 13 procent van de bedrijven die maar een beetje hebben geëxperimenteerd. Tools Daarnaast zijn er nieuwe tools ontwikkeld die het makkelijker maken om social media te integreren in je marketing. Zo zijn er ‘push to social’ knoppen die e-mail integreren met social media, en zjn er nieuwe meetinstrumenten op de markt die social media-data kunnen verzamelen en interpreteren. Vooral Twitter zag een toename van applicaties, bijvoorbeeld om de invloed van twitteraars te meten. Bron: Marketingvox
Reblog this post [with Zemanta]

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox