Amerikanen missen merken op hun mobiel

3 november 2009 om 12:11 door PIM Redactie

Amerikanen missen merken op hun mobiel

iPhone Desktop
Image by powerbooktrance via Flickr
83 procent van de Amerikaanse consumenten heeft op hun mobieltje nog geen kennis gemaakt met hun favoriete merk. Terwijl 37 procent open staat voor een mobiel loyaltyprogramma van een merk dat ze vertrouwen. Zo zegt het Amerikaanse onderzoeksbureau Hipcricket (pdf). Het bureau mailde hiervoor met 511 respondenten. Hier ligt dus nog een kans voor merken. Toch zien de onderzoekers de mobiele campagnes steeds vaker voorkomen, en ook beter worden. 34 procent van de respondenten heeft weleens een marketingboodschap op de mobiel ontvangen, vorig jaar was het percentage 28 procent. Van deze mensen kon 47 procent zich het merk herinneren, en van dat percentage herinnerde maar liefst 94 procent de specifieke call to action. 73 procent van de respondenten gebruikt de mobiel met name voor sms-en. Overige bevindingen: * 85 procent van de respondenten zien het het mobile web als belangrijke online informatiebron. * 21 procent maakt dagelijks gebruik van mobiel internet, 37 procent minstens eenmaal per week. * 41 procent heeft wel eens een website van een retailer via de mobiel bezocht De meest favoriete redenen om een retailsite te bezoeken: * het vinden van een winkellocatie (70 procent) * openingstijden (51 procent), * routebeschrijvingen (39 procent) * zoeken naar coupons, kortingen (29 prooent). Bron: Marketingvox
Reblog this post [with Zemanta]

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox