Web 2.0 ondernemers moeten knallen

28 oktober 2008 om 10:34 door PIM Redactie

Web 2.0 ondernemers moeten knallen

Razendsnel online succes is binnen handbereik, mits u zich maar enkele eenvoudige regels houdt.
1. Ga niet voor het geld 2. Geen marketing 3. Max vier werknemers 4. Op tijd verkopen In een woord: knallen! Ruben Bos legt bij Marketingsfacts uit hoe de mannen achter Milq Media in twee jaar tijd marktleider zijn geworden in de wintersportbranche. Online wel te verstaan. De website wintersporters.nl kent 610.000 bezoekers per maand. Bos vroeg mede-oprichter Martijn van Erp wat volgens hem de gouden regels waren. Daar zitten een aantal opzienbaren conclusies tussen. Geen 'easy-money' Zo moet u bijvoorbeeld niet voor het geld gaan, maar voor het goud. Wie als hardloper geld wil verdienen kan prijzen-marathons gaan lopen, maar de hoogste erkenning is pas het goud op de Olympische Spelen. Ga niet voor 'makkelijk' geld door in te geven aan de wensen van adverteerders. Blijf aan de gebruiker denken. Wanneer u eenmaal een grote speler of zelfs marktleider bent geworden staan de grote adverteerders vanzelf voor u in de rij. Zero-marketing Marketing? Onzinnig, volgens Milq Media. Ze redeneren als volgt: 'Je bouwt een platform, een geweldig product waarin je gelooft en dat je zelf graag zou willen gebruiken. Waarm zou je dan nog een cent overhebben voor marketing? Als jij helemaal weg bent van wat je hebt gemaakt, dan zullen veel gebruikers dat ook hebben.' Verkopen Ook de productiegeest van een project-team is van groot belang. Volgens van Erp 'maximaal vier man'. En als het dan eenmaal een succes blijkt te zijn? Blijven innoveren. Gevaar en concurrentie ligt altijd op de loer, 'voor je het weet bouwt een container met inspiratieloze Chinezen het project 1-op-1 na'. En mocht de rek er uit zijn, direct verkopen! Dat is business 2.0. Bron: www.bizz.nl

Reblog this post [with Zemanta]

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox