Vier kenmerken van het marketingbureau van de toekomst

16 oktober 2008 om 10:20 door PIM Redactie

Vier kenmerken van het marketingbureau van de toekomst

Eén op de vier organisaties is van plan om binnen een jaar over te stappen naar een marketingbureau met ruime digitale ervaring. Digitale marketing via sociale en interactieve media wordt de komende jaren namelijk het speerpunt van veel marketeers.
Dat blijkt uit internationaal onderzoek van Sapient. Ruim 500 marketing managers uit Nederland, Groot-Brittannië, Zwitserland en Zweden werden ondervraagd naar wat kenmerkend moet zijn aan een 'marketingbureau van de toekomst' en aan welke kwaliteiten een dergelijk bureau moet voldoen. Top vier Uit de antwoorden destilleerde Sapient een top vier van kenmerken van het 'Marketingbureau van de Toekomst': 1. Uitgebreide kennis van digitale marketing Veel van de ondervraagden voorspellen dat het niveau van digitale marketing met 45 procent groeit in de komende twaalf maanden. Een op de vier bedrijven wil en gaat binnen een jaar van marketingbureau veranderen en kiest daarbij voor een bureau met meer kennis van digitale media. 2. Creativiteit en begrip van het merk De meest belangrijke en vereiste kenmerken van marketingbureaus zijn creativiteit (88 procent), het laten zien van kennis van het merk (80 procent) en het begrijpen van consumentengedrag (72 procent). 3. Kennis van ‘pull interactions’ en virtuele communities Bij het betrekken van de consument bij het merk, ziet ruim 75 procent van de marketingmanagers liever dat het marketingbureau ‘pull interactions’ (zoals het inschakelen van online communities als Hyves) gebruikt dan traditionele ‘push’-campagnes. 4. Actief bezig zijn met interactieve media 49 procent van alle ondervraagden vindt het belangrijk dat een marketingbureau zelf een bijdrage levert aan de aangeraden sociale netwerken en digitale media. Intelligente strategie Intelligente strategie "Het 'Marketingbureau van de toekomst' is er één die naadloos kennis van consumenten en producten kan vertalen in een intelligente digitale marketingstrategie," concludeert Arnoud van Druten, Managing Director Sapient Netherlands. Bron:Managersonline.nl
Reblog this post [with Zemanta]

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox