Hoe krijg je tevreden en loyale klanten?

29 september 2008 om 09:28 door PIM Redactie

Hoe krijg je tevreden en loyale klanten?

Tevreden klanten hebben tal van voordelen die we allemaal kennen. In nauwe relatie hiermee staat loyaliteit. Maar worden klanten niet steeds minder loyaal? Zijn er richtlijnen waar we ons voordeel mee kunnen doen? Laat u inspireren door drie sprekers via praktijk en wetenschap!
Op 28 oktober organiseert het Platform Innovatie in Marketing voor u in Utrecht een themasessie over dit onderwerp. Vanaf 17:30 uur is er koffie en thee en tijd om onderling kennis te maken. Om 18:00 uur beginnen we met het programma: Hoe effectief zijn loyaliteitsprogramma's? Prof. Tammo H.A. Bijmolt zal vanuit recent wetenschappelijk onderzoek actuele praktische inzichten geven m.b.t. loyaliteitsprogramma's. Met boeiende vragen als: Hoe effectief zijn loyaliteitsprogramma's? Wanneer werken ze wel of juist niet? Stel dat een bedrijf zijn programma wil afschaffen, wat zijn dan de gevolgen? Tammo is hoogleraar Marketing-onderzoek bij de vakgroep Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen en director van het Research Institute Marketing. Pauze om 19:00 uur mét een smakelijke maaltijd. Driving loyalty with the right customer experiences Kathy van de Laar gaat in op een case over klantrelaties van een grote consumer electronics organisatie. Hoe hebben zij de interactie met hun klanten verbeterd en met welk resultaat? Kathy is Partner bij Van de Laar / Pothoven, een bureau met focus op customer experience en multi-channel strategy en implementatie. Zij werkte 20 jaar in de USA en Europa. Klanttevredenheid en loyaliteit tweerichtingverkeer Johan Berends vervat zijn presentatie in twee cases. De eerste is getiteld “Customer intimacy” en de tweede “Innovation”. Trek lering uit echte praktijk! Johan is hoofd Informatievoorziening voor Fortis MeesPierson Nederland, is onder meer verantwoordelijk voor de kwaliteit van de algehele informatievoorziening naar cliënten. Zoals gebruikelijk sluiten wij onze PIM avond af met aangenaam napraten bij een hapje en een drankje tussen 21.00 – 21.30 uur. We zijn te gast bij de Hogeschool Utrecht, Faculteit Economie & Management. Graag tot ziens op dinsdag 28 oktober om 18:00 in Utrecht. Tot dan! Wil je bijblijven? Schrijf je dan nu in.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox