De Toekomst van marketing en nieuwe marketingwetenschap

2 mei 2008 om 16:38 door PIM Redactie

De Toekomst van marketing en nieuwe marketingwetenschap

 
Merken management, online marketing en product management De rol van marketing is behoorlijk aan het veranderen zowel in Nederland als het buitenland. Interessant is om te zien hoe marketing Nederland ervoor staat en hoe internationale bedrijven hun marketing anno 2008 bedrijven. Food for thought ! Het afgelopen jaar zijn er weer vele interessante studies afgerond op het gebied van marketing die ondernemingen helpen hun marketing beter te bedrijven. Een deskundige jury met hebben de 3 beste wetenschappelijke marketingonderzoeken op het gebied van brand management, online marketing en product management. Een must zijn voor iedere marketeer die zijn vak serieus neemt. Programma Ontvangst met buffet 17.00 tot 18.00 uur Aanvang programma 18.00 uur De stand van Marketing in Nederland (Drs. H.M.M. Molenaar PIM). Presentatie van een onlangs gehouden onderzoek door de universiteit van Groningen over hoe Nederlandse bedrijven met marketing omgaan. Hoe gaan buitenlandse ondernemingen met marketing om ? (H. Gangwani, Aprimo & M. Hermsen, Accenture) Best practices from global brands across the Marketing Value Chain. Een interessante blik in de marketingkeukens van wereldwijd opererende marketing-organisaties. Pauze Het managen van merken (Dr. B. Ataman, Universiteit van Tilburg). De presentatie van Ataman gaat over de lange termijn effecten van de marketingmix (prijs, plaats, promotie en product) op merken. Onderzocht zijn de impact van marketinguitgaven op zowel nieuwe als gevestigde merken. Concrete aanbevelingen worden gegeven welke marketing mix elementen het belangrijkst zijn voor het bouwen van brand equity. Het optimaliseren van product lijnen en assortimenten (Dr. Robert Rooderkerk, Universiteit van Tilburg). Rooderkerk heeft onderzoek gedaan naar hoe consumentenvoorkeuren afhangen van het aangeboden assortiment. Hij geeft concrete aanbevelingen voor zowel fabrikanten als retailers om productlijnen of retailassortimenten te optimaliseren om zo een hogere rendement te behalen. Effectiviteit van online marketing (Dr. Claudia van Oppen, Universiteit van Tilburg). Het onderzoek van Van Oppen gaat over hoe consumenten statische en interactieve websites ervaren. Het onderzoek geeft hele concrete handvatten voor marketeers over hoe websites opgezet moeten worden en de rol van interactiviteit in online marketing. Uitreiking wetenschapsprijs en borrel 21.15 uur Deze exclusieve bijeenkomst mag u niet missen. Laat u bijpraten door toppers over de allerlaatste ontwikkelingen op het gebied van marketing. Wissel van gedachten met maketing executives van andere organisaties, hoogleraren, marketing journalisten en onderzoekers. En verrijk uw marketingkennis !

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox