De knappe marketing van Converse?

25 april 2008 om 09:53 door PIM Redactie

De knappe marketing van Converse?

A classic Black pair of Converse All-Stars resting on the Black & White Ed. Shoebox (1998-2002)Image via WikipediaAl jaren draag ik in mijn vrije tijd Converse All Stars. Niks bijzonders maar wel een fijn dragende gymschoen die niet duur is ,en als ze smerig zijn gooi je ze gewoon in de wasmachine. Ze zijn sterk ze lopen fijn en zien er mooi uit. Ze zijn eruit als de oer gymschoen.Redenen genoeg om de Converse All Stars te blijven dragen dus.
Toch vond Converse het blijkbaar de schoen neer te zetten als de schoen voor de echte rebel. Ze zijn nu een marketingcampagne gestart met Kurt Cobain,James Dean,Herman Brood en Anouk. Ik vraag me af of zoiets wel werkt. Want als je steeds gaat roepen dat je zo stoer en een echte rebel bent bent, Ben je vaak juist niet stoer en een rebel. Converse is zo'n sterk merk waar alle marketeers vanaf moeten blijven. Want soms maken marketeers meer kapot dan je lief is.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox