PIM verslag 22 april 2008, deel IV: Joost Rutgers

23 april 2008 om 08:44 door PIM Redactie

PIM verslag 22 april 2008, deel IV: Joost Rutgers

Het verslag van de snelle, inspirerende PIM bijeenkomst van gisteravond: PIM speedsessie Nieuwe Marketing Technologieën. We werden in hoog tempo bijgepraat over innovaties op het gebied van online, mobiel en meer. Zes sprekers vertelden ons over de nieuwe technologieën in hun vakgebied.
De vierde spreker was Joost Rutgers, Sales Director van smartFOCUS, een Intelligent Marketing bedrijf dat zich bezighoudt met het leveren van marketing oplossingen. smartFOCUS werkt o.a. voor Hilton, t-Mobile, ABN AMRO, Cendris en Harrods. Joost hield een presentatie over multi-channel marketing. Met data-analyse, dataselectie en -segmentatie kan met een geavanceerde campagne management oplossing op een zeer intelligente wijze marketing worden bedreven. Met de smartCampaigner van smartFOCUS is alle data te gebruiken voor intelligente, relevante marketingcampagnes. Belangrijkste boodschap: alles draait om data! Data is de basis. Joost gaf een aantal voorbeelden van bedrijven die hun klanten op de verkeerde manier benaderen, terwijl ze toch echt alle benodigde data in huis hebben om die klant wél op de juiste manier te benaderen. Leuk voorbeeld: Joost ontving een nieuwsbrief van Univé. De boodschap: Bij Univé verzeker je je brommer zo voordelig dat je er blij van wordt!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox