Drie genomineerden voor Marketeer of the Year 2008

20 maart 2008 om 13:32 door PIM Redactie

Drie genomineerden voor Marketeer of the Year 2008

 
De genomineerden voor de titel Marketeer of the Year 2008 zijn bekend. Colette Cloosterman (commercieel directeur Jumbo Supermarkten), René Repko (directeur marketing Hema) en Jacques Kuyf (algemeen directeur FD Media groep) maken kans op de titel. De Marketeer of the Year-prijs wordt dit jaar voor de achtste keer uitgereikt, tijdens het evenement Marketinglive!, 3 juni aanstaande. De titel is voor de marketeer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstrumenten inzet. Juryvoorzitter Theo van Vugt licht de keuze toe: 'Jumbo is onder het bewind van Cloosterman een sterk merk geworden dat al jaren consistent wordt neergezet. Met een breed assortiment, service én een lage prijs en daarmee goed gepositioneerd ten opzichte van de concurrentie. Onder Repko's leiding lijkt Hema in de positionering al enige tijd veel goed te doen. Goed design, tegen een mooie prijs. Fris en vernieuwend, met een goede drang tot experimenteren. En onder leiding van Kuyf heeft het FD zich niet alleen zichtbaar vernieuwd, maar is men ook open over de zaken die niet vlekkeloos gaan. Toch een goede aanzet tot multimediaal uitgeven met aandacht voor print, radio en internet.' De drie genomineerden zullen op Marketinglive! hun case presenteren, waarna de jury de winnaar bekend maakt. Nima, PIM en het Tijdschrift voor Marketing hebben de afgelopen maanden hun achterban opgeroepen marketeers te nomineren voor de prijs. Er zijn meer dan 20 namen ingediend met vaak overtuigende bewijsvoering. De jury heeft vervolgens een shortlist samengesteld, met als belangrijkste criteria vernieuwing en effectiviteit. Bovendien moet de man/vrouw marketing weer een waardige plek in de directiekamer kunnen geven. De jury bestaat uit Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en vice president marketing & format voor Ahold Tsjechië ), Alexander Ribbink (winnaar van de prijs in 2005 en ceo van TomTom), Hans Hagenaars (winnaar van de prijs in 2006 en marketing directeur ING), Herwin van den Berg (winnaar van de prijs in 2007 en marketing directeur Heineken Nederland), Rosali Waleson (marketing-directeur Alex Beleggingsbank), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (directeur Nima), Sharon Peters-de Vries (USG Capacity) en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing/MolBlog).

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox