'Yahoo is voor de armen, Google voor de rijken'

16 februari 2008 om 19:54 door PIM Redactie

'Yahoo is voor de armen, Google voor de rijken'

 

Patrick Petersen februari 16th, 2008 Nu Yahoo en Google in een overnamestrijd zijn verwikkeld is het goed om eens te kijken naar de eventuele verschillen in gebruik en ook in doelgroep. Hitwise Intelligence wist in de week van 9 februari te melden dat gebruiker van Yahoo (iets) jonger zijn dan die van Google. Kijken we naar de online bestedingen dan zien we opnieuw verschillen. Het onderzoek is gehouden in de periode eerste week januari 2008-februari 2008. Kijken we naar de graph(zie boven) dan staan de Google-gebruikers op de X-as. Op de Y-as de gebruikers van Yahoo. De verschillen zijn ook hier niet groot; ze zijn wel opvallend. De gebruikers van Yahoo blijven meer in achterstandsgebieden te wonen.  Tevens komen de online kopers die Yahoo Search gebruiken uit armere omgevingen dan die van Google.com. Een voorzichtige conclusie toont aan dat de Google-gebruikers naar alle waarschijnlijkheid veelal meer dan 500 dollar online hebben besteed in de gemeten periode. Hoe groter de 'bubble' des te groter de kans dat besteding groot is uitgevallen. Anders dan de VS is Yahoo in Nederland een zeer kleine speler ook met diverse de e-commerce diensten. Patrick Petersen, OnlineMarketeer.TV Bron: Hitwise Intelligence,USA  9/2/2008 - 15/2/2008

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox