De marketing van startups en challengers
De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.
Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.
Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.
Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.
Programma van De marketing van startups en challengers
-
17:30 - 18:15
Inloop en buffet
-
18:15 - 18:20
Welkom vanuit NLE en PIM
-
18:20 - 18:45
Wat zijn de succesfactoren van Challengers? (Remy Ludo Gieling, Hoofdredacteur Sprout Magazine)
-
18:45 - 19:15
Het succes van een écht Rotterdams biermerk, van studentenzolder tot professionele bierbrouwerij (Gijs Burgers, oprichter Bierbrouwerij Ketelbink)
-
19:15 - 19:30
Pauze
-
19:30 - 20:00
Welke rol speelt marketing in de ambitie om de grootste slager ter wereld te worden? (Niko Koffeman, directeur marketing De Vegetarische Slager)
-
20:00 - 20:30
Hoe online supermarkt Picnic uitgroeide tot de dé challenger van 2015 (Siebe Nooij, Picnic)
-
20:30 - 21:30
Borrel
-
Van 18:20 tot 18:45
Wat zijn de succesfactoren van Challengers? (Remy Ludo Gieling, Hoofdredacteur Sprout Magazine)
Sprout is een multimediaal platform dat zich volledig richt op ondernemers. Jaarlijks publiceert Sprout een lijst met de top 50 challengers van Nederland en tijdens de challengerday maken zij dé challenger van het jaar bekend. Op basis van 10 jaar Sprout, zal Remy de inleiding verzorgen en u vertellen wie challengers zijn, wat hen uniek maakt en hoe zij zich onderscheiden op het gebied van marketing ten opzichte van de gevestigde orde in hun markt. Sprout onderzocht de succesfactoren van de beste challengers van de afgelopen jaren en geeft u inzicht in deze uitkomsten.
-
Van 18:45 tot 19:15
Het succes van een écht Rotterdams biermerk, van studentenzolder tot professionele bierbrouwerij (Gijs Burgers, oprichter Bierbrouwerij Ketelbink)
Gijs begon als een geintje met het brouwen van bier vanuit zijn studentenzolder in Rotterdam. Met eenvoudige middelen brouwden hij zijn eerste liters bier en deelden het met iedereen die durfde. Het ‘geintje’ groeide uit tot een professionele Rotterdams bierbrouwerij dat inmiddels verkrijgbaar is bij een groot aantal Rotterdamse horecazaken. Gijs vertelt hoe hij zijn droom in vervulling liet gaan.
-
Van 19:30 tot 20:00
Welke rol speelt marketing in de ambitie om de grootste slager ter wereld te worden? (Niko Koffeman, directeur marketing De Vegetarische Slager)
De Vegetarische Slager heeft een duidelijke ambitie: de grootste slager ter wereld worden. Eigenaar Jaap Korteweg (ondernemer van het jaar 2015), die van oorsprong boer is, werd tijdens de varkenspest en gekkekoeienziekte gevraagd dode dieren op te slaan. Hij weigerde en werd vegetariër. Uit onvrede over het bestaande assortiment besloot Korteweg vegetarische producten te ontwikkelen die de smaak en structuur van vlees hebben. Dat resulteerde in de zogeheten ‘gehacktballen’ en mc2-burgers, maar ook tot ‘visvrije tonyn’ en gamba’s. Het bedrijf maakte in korte tijd een exponentiele groei door en zal volgend jaar haar eerste fabriek openen. Niko Koffeman, directeur marketing, spreekt over de succesvolle rol van marketing en storytelling.
De Vegetarische Slager werd gekozen tot Ondernemer van het Jaar 2015, won de Triodos Hart-Hoofdprijs, scoorde hoog bij de NIMA marketing awards, won de smaak van Nederland met vegetarische Gerookte Palingsalade en won brons in de strijd om de Gouden Gehaktbal van de Telegraaf, te midden van 43 deelnemers die echt vlees gebruikten.
Lees hier het artikel 'Picnic is dé Challenger van 2015' van Sprout.
-
Van 20:00 tot 20:30
Hoe online supermarkt Picnic uitgroeide tot de dé challenger van 2015 (Siebe Nooij, Picnic)
Picnic, de nieuwe online supermarkt van Nederland, werd in november 2015 uitgeroepen tot dé challenger van 2015 door het magazine Sprout. Picnic is daarmee het bedrijf dat de gevestigde orde het meeste en het beste opschudt. Siebe Nooij vertelt over de eerste succesvolle maanden van de onderneming en vertelt welke onderscheidende rol marketing speelt binnen de organisatie.