Marketing in 2020

5 februari 2008 om 10:59 door PIM Redactie

Marketing in 2020

Op de site Marketing online staan 10 toekomstbeelden. Hoe zal het marketing en communicatie vak er in 2020 uit zien?
Hieronder de 10 toekomstbeelden voor 2020 volgens marketingonline: 1. Tribalisering (groepsvorming) 2. Adoptie van technologie De baas van de marcomspecialist is in 2020 een ICT’er. 3. Behoefte aan authenticiteit ontwikkelingswerk, duurzaam ondernemen blijven belangrijke thema’s. 4. Maatschappelijke ontgrenzing De individualisering slaat door. Men klaagt over sociale isolatie en het verdwijnen van de sociale cohesie. 5. Competentiebreedte marcomfunctie marcomspecialisten zijn in 2020 veelal ZZP’er (zelfstandige, zonder eigen personeel) 6. Aansluiting op de markt Corporate social responsability is een groot aandachtspunt voor de marcomspecialist. 7. Individualisering De individualisering in het arbeidsleven heeft als gevolg dat er nog minder controle en sturing zal plaatsvinden. 8. Geografische ontgrenzing De marcomspecialisten van 2020 zijn professionele nomaden. 9. Flexibilisering De flexibele arbeidsmarkt beleeft het summum. 10. Accountability De marcomspecialist is een deskundige met autoriteit. Zijn wij het het hier mee eens?. Hebben we eventueel aanvullingen? Bron:www.marketingonline.nl