Marketing in 2020
Op de site Marketing online staan 10 toekomstbeelden. Hoe zal het marketing en communicatie vak er in 2020 uit zien?
Hieronder de 10 toekomstbeelden voor 2020 volgens marketingonline:
1. Tribalisering (groepsvorming)
2. Adoptie van technologie
De baas van de marcomspecialist is in 2020 een ICT’er.
3. Behoefte aan authenticiteit
ontwikkelingswerk, duurzaam ondernemen blijven belangrijke thema’s.
4. Maatschappelijke ontgrenzing
De individualisering slaat door. Men klaagt over sociale isolatie en het verdwijnen van de sociale cohesie.
5. Competentiebreedte marcomfunctie
marcomspecialisten zijn in 2020 veelal ZZP’er (zelfstandige, zonder eigen personeel)
6. Aansluiting op de markt
Corporate social responsability is een groot aandachtspunt voor de marcomspecialist.
7. Individualisering
De individualisering in het arbeidsleven heeft als gevolg dat er nog minder controle en sturing zal plaatsvinden.
8. Geografische ontgrenzing
De marcomspecialisten van 2020 zijn professionele nomaden.
9. Flexibilisering
De flexibele arbeidsmarkt beleeft het summum.
10. Accountability
De marcomspecialist is een deskundige met autoriteit.
Zijn wij het het hier mee eens?. Hebben we eventueel aanvullingen?
Bron:www.marketingonline.nl