Dat marketing verandert weten we. Hoe we ermee om moeten gaan is minder makkelijk te beantwoorden.

2 oktober 2015 om 19:31 door PIM Redactie

Dat marketing verandert weten we. Hoe we ermee om moeten gaan is minder makkelijk te beantwoorden.

Tijdens de kennissessie “Merken bouwen in 2020: digital of people first?" op 13 oktober gaat Natalja Schoorlemmer, Partner bij MB Vermeer de bezoekers meenemen door de resultaten van een grootschalig onderzoek naar de toekomst van marketing.


Digitale mogelijkheden wijzen ons in de richting van snelle oplossingen. Waarbij altijd genoeg moet worden stil gestaan bij de dromen en angsten van mensen. Waar richt je je als merk op? Digital first of people first? Zoals het PIM trendrapport concludeerde moeten marketeers ergens voor staan, zonder stil te staan. Maar hoe doe je dat?
 
Insights2020 – Driving Customer-Centric Growth, is een wereldwijd marketing leadership initiatief waarin gekeken wordt naar de belangrijkste drijfveren van Customer Centricity en hoe dat tot business groei leidt. De uitkomsten van Insights2020 zijn strategische frameworks, praktische guidelines en case studies voor Marketing en Insights & Analytics leiders.
 
Voor Insights2020 zijn er meer dan 300 interviews gedaan met CEOs, CMOs en CMI leaders, en een online survey met meer dan 10.000 wereldwijde respondenten. Insights2020 is een initiatief van MB Vermeer, ESOMAR, LinkedIn, Korn Ferry, Kantar en de ARF, Insights2020 bouwt verder op Marketing2020 waarvan de resultaten verschenen zijn in de July-August 2014 editie van de Harvard Business Review.
 
Op 13 oktober, krijg je als een van de eerste in Nederland te horen in welke groeirichtingen het onderzoek wijst.