Mona Merk van Het Jaar 2009

21 oktober 2009 om 12:50 door PIM Redactie

Mona Merk van Het Jaar 2009

 
br />Mona is door de Nederlandse supermarktklant gekozen als Merk van het Jaar 2009. Dit maakte de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) vorige week bekend tijdens de award-uitreiking op de FNLI jaarbijeenkomst in Utrecht. De award is toegekend aan het merk met de grootste merkkracht in de levensmiddelensector.
Uit handen van FNLI-voorzitter Freek Rijna ontving Mona, onderdeel van FrieslandCampina, de derde editie van de ‘FNLI Merk van het Jaar Award’.
De Award beloont het krachtigste levensmiddelenmerk van het jaar. De Award is in het leven geroepen door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie in samenwerking met EFMI Business School in Leusden en onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux in Dongen, om de waardering van de Nederlandse supermarktklant direct tot uitdrukking te brengen. De merken zijn via een consumentenonderzoek beoordeeld op hun kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit.
De ‘FNLI Award Merk van het Jaar’ is dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De winnaar is het merk dat absoluut de hoogste score voor gemeten merkkracht heeft behaald. Naast FrieslandCampina vielen er nog meer merken in de prijzen. Zo hebben Verkade, Douwe Egberts, Pickwick en Dr. Oetker een eervolle vermelding gekregen voor respectievelijk de tweede, derde, vierde en vijfde plaats. De volgende merken hebben het hoogst gescoord in zeven verschillende subcategorieën:
    1. Categorie bier: Hertog Jan
    2. Categorie non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Douwe Egberts
    3. Categorie snacks, zoetwaren, ontbijtproducten, brood en banket: Verkade
    4. Categorie kruidenierswaren overig: Conimex
    5. Categorie zuivel, kaas en geelvetten: Mona
    6. Categorie vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Dr. Oetker
    7. Categorie persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers
Op www.merkvanhetjaar2009.nl is meer informatie te vinden over de verkiezing.
Reblog this post [with Zemanta]

Bron:marketingonline