Waarom falen 50% van de CX-initiatieven?

Algemeen 6 september 2024 om 13:42 door PIM Redactie

Kom naar het PIM-event en ontdek het antwoord

Waarom falen 50% van de CX-initiatieven?

Rosmalen, 5 september 2024 – Het Platform Innovatie Marketing (PIM) organiseert op donderdag 12 september een bijzonder event bij Heijmans in Rosmalen, gericht op het ontwikkelen van een klantgerichte cultuur binnen organisaties. Dit event, dat plaatsvindt rondom de lancering van het nieuwe boek 'Customer Experience, van cult naar cultuur', belooft een inspirerende middag te worden voor iedereen die betrokken is bij marketing, klantbeleving en organisatieontwikkeling.

Rosmalen, 5 september 2024 – Het Platform Innovatie Marketing (PIM) organiseert op donderdag 12 september een bijzonder event bij Heijmans in Rosmalen, gericht op het ontwikkelen van een klantgerichte cultuur binnen organisaties. Dit event, dat plaatsvindt rondom de lancering van het nieuwe boek 'Customer Experience, van cult naar cultuur', belooft een inspirerende middag te worden voor iedereen die betrokken is bij marketing, klantbeleving en organisatieontwikkeling.

‘Customer Experience, van cult naar cultuur’ – een reis naar een CX-gedreven organisatie

Het boek ‘Customer Experience, van cult naar cultuur’, geschreven door Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan, staat centraal tijdens het event. Dit boek is een must-read voor iedereen in het marketinglandschap en benadrukt dat Customer Experience (CX) geen specialistisch vakgebied is, maar een essentiële organisatiecompetentie die diep verankerd moet zijn in de cultuur van de organisatie.

Herken je deze situatie in je organisatie? Er is een project of programma dat de klantbeleving moet verbeteren, maar toch lukt het niet om de leidinggevenden echt aan de slag te laten gaan? Of misschien zijn de eerstelijns serviceteams zeer klantgericht, maar wordt er in de tweede lijn heel anders omgegaan met de klant,” stelt Jean-Pierre Thomassen, een van de auteurs van het boek. “Meer dan de helft van alle CX-initiatieven faalt omdat de directie en leidinggevenden onvoldoende het belang ervan inzien en te weinig resultaat zien.”

Tijdens dit event ontdekken deelnemers hoe ze de echte change agents kunnen zijn binnen hun organisatie en hoe ze klantbeleving (CX) daadwerkelijk centraal kunnen stellen. De methodiek uit het boek biedt een concrete, beproefde en gefaseerde aanpak om CX integraal in de organisatie in te bedden, zodat het een organisatiecultuur wordt.

Een exclusieve kans om deel te nemen

Met slechts 100 exclusieve plekken beschikbaar, is dit een unieke kans om direct van de experts te leren en te ontdekken hoe CX op een pragmatische manier binnen de organisatie kan worden geïntegreerd. De auteurs van het boek zullen ook aanwezig zijn om hun inzichten te delen en een beperkt aantal exemplaren van hun boek te overhandigen aan de aanwezigen.

Anneke Teheux-Dalstra van ENMO Sound & Vibration Technology, een van de sprekers tijdens het event, benadrukt het belang van een praktische aanpak: “Met een pragmatische benadering en een toewijding aan kwaliteit laten wij zien hoe je met elke stap naar Service Excellence een wereld van verschil maakt. Als spreker op dit event deel ik graag onze praktische tips en concrete methoden die ons hebben geholpen om uitzonderlijke service te leveren, zodat ook anderen deze aanpak kunnen toepassen en direct impact kunnen maken.”

Ook Jeroen Meeuwsen, een andere expert die zijn inzichten zal delen tijdens het event, onderstreept het belang van eenvoud en daadkracht: “Waarom heel veel geld uitgeven aan (externe) partijen, als je vaak al bijna alle kennis en kunde in huis hebt om het verschil te maken voor de klant. Hou het simpel en ga aan de slag!”

Wat kun je verwachten?

Het event biedt een sneak peek van het boek, laat experts aan het woord, biedt netwerkmogelijkheden, kennisuitwisselingen en zoekt de interactie op tijdens een paneldiscussie waarbij vragen centraal staan als: 

  • Waarom slaagt minder dan de helft van de CX-initiatieven?
  • Hoe pak je CX integraal aan?
  • Hoe embed je CX in zes fasen in de organisatie?
  • Wat betekent dit voor de organisatiecultuur?

Wees er snel bij en zorg dat je deze kans niet mist om geïnspireerd te raken en te leren hoe je CX écht centraal stelt in jouw organisatie. Schrijf je vandaag nog in voor het PIM-event over customer-centric culture bij Heijmans in Rosmalen op 12 september.

Voor meer informatie en aanmelding, klik hier

Contact:
Voor persinformatie en interviews, neem contact op met: Rowdy van den Nieuwenhuizen

Andere trendrapporten

Visies , Interview , Algemeen

Blog 1 - Hoe AI en duurzaamheid marketingteams van de toekomst zullen vormgeven

23 september 2024
In de huidige marketingwereld zijn veranderingen snel en overweldigend. Terwijl marketeers worden overspoeld met nieuwe technologieën, zoals AI eā€¦
Visies , Algemeen

PIM's checklist voor toekomstbestendige marketingteams

23 augustus 2024
Na de succesvolle publicatie van ons visiedocument Future of Marketing hebben we nu een waardevolle aanvulling voor je: een uitgebreide checklist die ā€¦

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox