PIM zoekt bestuurslid (4 uur per week)

Algemeen 1 april 2022 om 10:37 door PIM Redactie

Help jij ons mee om de rol van marketing te innoveren voor betekenisvolle impact?

PIM zoekt bestuurslid (4 uur per week)

tim-mossholder-GOMhuCj-O9w-unsplash.jpg

Platform Innovatie in Marketing (PIM) zoekt een ambitieus bestuurslid met een marketinghart en affiniteit met innovatie. Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact. De missie van PIM is erop gericht dat elke marketeer een impactmaker is en elke organisatie betekenisvol.

PIM zet in op vier fronten: kennis, bewijskracht, podium en netwerk. Dit vertalen we qua inhoud en vorm naar evenementen voor marketeers; we organiseren er 6 tot 8 per jaar. Daarnaast zoekt en deelt PIM innovatieve en inspirerende praktijkvoorbeelden van de betekenisvolle impact van marketing. En worden nieuwe manieren gelanceerd om marketeers als impactmakers een podium te bieden, om de kracht van marketing binnen en buiten het vakgebied te tonen. Tot slot werken we actief aan het inzetten van het PIM-netwerk om marketeers verder te brengen. Het verbreden van het netwerk, ook met andere vakgebieden en organisaties, is hier onderdeel van.

PIM publiceert trendrapporten; in 2022 met als onderwerp ‘inclusiviteit is niet voor iedereen – hoe merken kunnen bijdragen aan gelijkwaardigheid’. Jaarlijks reiken we de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ uit.

Het bestuur van PIM bestaat uit zeven vrijwilligers. Tot het team behoren daarnaast freelancers (marketing & eventcoördinatie, content creatie, administratie, financiën), die zich meerdere uren per week inzetten voor PIM.

Wat je gaat doen als bestuurslid:

  • Je bouwt proactief mee aan ons netwerk en de groei van onze community;
  • Je bent samen met je collega-bestuursleden verantwoordelijk voor de activiteiten en programmering van PIM. Twee tot drie maal per jaar vul je samen met een collega-bestuurslid een (online) event in; 
  • Je helpt mee aan de implementatie van ons strategisch plan. Samen met een collega-bestuurslid ben je verantwoordelijk voor een of twee werkgroepen;
  • Je bent medeverantwoordelijk voor de algehele bedrijfsvoering van de vereniging;
  • Je helpt mee om PIM’s missie te bereiken.


PIM vergadert eens per maand via een conference call (1 uur) en organiseert eens per half jaar een dinerbijeenkomst (2,5 uur). Tweemaal per jaar werken we tijdens een strategiemiddag aan vernieuwing, onze programmering en ideeën om onze missie te bereiken. We hopen je regelmatig te zien bij onze events.

Dit breng je mee:

  • Je hebt een eindverantwoordelijke marketingrol bij een organisatie;
  • Je hebt een groot zakelijk netwerk en verbindt mensen graag;
  • Je hebt actuele kennis van de trends en ontwikkelingen binnen marketing en/of innovatie;
  • Je bent een teambuilder;
  • Je bent accuraat, klantgericht en proactief;
  • Bestuurservaring is een pre.

Dit kun je van ons verwachten:

We zetten ons samen in voor het marketingvak, inspireren elkaar en hebben lol met elkaar. We laten je graag zien welke (internationale) ontwikkelingen in marketing gaande zijn en leren op onze beurt weer graag van jou.

Samen met de bestuursleden maak je onderdeel uit van het statutaire dagelijks bestuur van de vereniging. Je ontvangt een onkostenvergoeding, inclusief reiskostenvergoeding.

Sta je te trappelen om aan de slag te gaan?

Mail je motivatie met cv uiterlijk 13 april naar Melanie van de Kuinder, Marketing & Eventcoördinator via melanie.vandekuinder@pimonline.nl. Voor vragen kun je ook contact opnemen met Melanie. 

Andere trendrapporten

Algemeen

MarTech Futureproof, de belofte van MarTech Fest 2024

14 maart 2024
De MarTech stack anno 2024 is complex geworden. AI en alle nieuwe tools zijn onderdeel geworden van onze dagelijkse werkzaamheden. En daar waar we gew…
Visies , Event terugblik , Algemeen

PIM Trendrapport 2024 onthult: De Clash van het ‘zijn’

30 januari 2024
Rotterdam, 30 januari 2024 – Op 30 januari 2024 heeft Platform Innovatie Marketing (PIM) het 19e PIM Trendrapport gepresenteerd. Niemand minder …

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox