Rink Teertstra van MAN treedt toe tot het bestuur van PIM

16 januari 2019 om 11:27 door PIM Redactie

Rink Teertstra van MAN treedt toe tot het bestuur van PIM

Samenwerking tussen PIM en MAN wordt geïntensiveerd
Rotterdam, 15 januari 2019 – Per 15 januari 2019 treedt Rink Teertstra toe tot het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Hij is penningmeester van Marketing Associatie Nederland (MAN). Met de toetreding van een vertegenwoordiger van MAN tot het PIM-bestuur wordt de samenwerking tussen de platformen verder geïntensiveerd. Het doel van dit versterkte samenwerkingsverband is het gat tussen de theorie en de praktijk van marketing te overbruggen.
Rink Teertstra heeft in 2017 de bacheloropleiding business administration voltooid aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarna is hij gestart met de master opleiding business information management aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit. Deze opleiding hoopt hij over enkele maanden af te ronden. Daarnaast is hij actief als onderwijsassistent bij dezelfde masteropleiding en president van de Marketing Associatie Erasmus Universiteit Rotterdam (MAEUR).

Nieuwe generatie marketeers

“Met de toetreding van Rink Teertstra tot ons bestuur, verwelkomen we de nieuwe generatie marketeers als sparringpartner en medebeslisser aan onze tafel”, vertelt Yvonne Nassar, voorzitter van PIM. “Het helpt ons ook de behoeftes van deze aanstormende generatie te begrijpen en daar blijvend vanuit PIM op te kunnen aansluiten. Dit draagt bij aan het verder toekomstbestendig maken van onze vereniging. De continuïteit borgen we door jaarlijks een nieuwe marketingstudent in het bestuur te laten plaatsnemen.”

Brug tussen theorie en praktijk

“Door deze verdergaande samenwerking komen de theorie en de praktijk van het marketingvakgebied dichter bij elkaar”, licht Yvonne Nassar toe. “Daarnaast bieden we marketingstudenten op deze manier een nieuw podium in de marketinggemeenschap van Nederland. Daarmee onderstrepen we onze missie om van Nederland het meest inspirerende marketingland van Europa te maken.”

Verdergaande samenwerking

De samenwerking tussen de twee platformen bestaat al enige jaren. Zo stelt PIM tijdens elk event een aantal plaatsen beschikbaar aan MAN-leden. Daarnaast reiken zij jaarlijks gezamenlijk de ‘Dutch Marketing Thesis Award’ uit aan de afgestudeerde marketingstudent met de beste marketingscriptie van Nederland van dat jaar. De genomineerden zijn afkomstig van de universiteiten van Amsterdam, Groningen, Maastricht, Rotterdam en Tilburg.

Innovatie in marketing

Deze prijs wordt dit jaar uitgereikt tijdens ‘Innovatie in marketing: toppers en starters’. Tijdens dit evenement, dat plaatsvindt op maandag 15 april 2019, presenteren de genomineerde marketingtalenten hun bevindingen. Een deskundige jury bepaalt die avond de uiteindelijke winnaar. Naast ambitieuze starters delen ook doorgewinterde marketeers op dit event hun succesverhalen uit de dagelijkse marketingpraktijk.

Verbinding studenten en bedrijven

“De lokale marketingassociaties werken met elkaar samen met als insteek meer te laten zien dan alleen de theorie op het gebied van marketing”, duidt Rink Teertstra. “Een van de manieren om de brug tussen theorie en praktijk te vormen is de ‘Nationale Marketing Strijd’. Dit grootse marketingrecruitmentevent, dat ieder jaar wordt georganiseerd, verbindt studenten met bedrijven. Deze verbinding versterken we nu met de intensivering van de samenwerking met PIM.”

Marketing Associatie Nederland (MAN)

Marketing Associatie Nederland (MAN) is een interuniversitair samenwerkingsverband dat is opgericht in 1992. Het behelst de samenwerking tussen de marketingassociaties van Amsterdam (MAA), Groningen (MARUG), Maastricht (SCOPE), Rotterdam (MAEUR) en Tilburg (Asset | Marketing). Het doel van deze marketingstudieverenigingen is een brug te slaan tussen de theorie en de praktijk van het marketingvakgebied en marketingstudenten een inkijk te geven in de wereld van marketing. Meer informatie vind je op de website van MAN.

Het voltallige bestuur van PIM

Het voltalige bestuur van Platform Innovatie in Marketing bestaat nu uit:
• Yvonne Nassar, head of customer strategy & marketing bij RAI Amsterdam (voorzitter);
• Aljan de Boer, head of inspiration TrendsActive;
• Stefan Harzevoort, strateeg bij Valtech;
• Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM;
• Olaf Ouwerkerk, interim manager marketing & customer experience;
• Rink Teertstra, onderwijsassistent MSc. Business Information Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en penningmeester van Marketing Associatie Nederland;
• Marielle van der Zouwen, managing partner bij LVT Group en managing director bij Eventive Eventmarketing

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox