Over Olaf Ouwerkerk

Ondanks dat ik altijd al een zwak heb gehad voor het marketingvakgebied, ben in mijn carrière zo’n 9 jaar geleden in een ander vakgebied begonnen, namelijk recruitment. Een waanzinnig leuke tijd maar toch kon ik het niet laten om zo nu en dan op de stoel te gaan zitten van mijn collega marketeers. Waarom? Omdat ik eigenwijs ben en het regelmatig beter denk te weten. Mijn enthousiasme en eigenwijsheid heeft er toe geleid dat ik 4 jaar lang marketeer ben geweest bij Canon en inmiddels als Voice of the Customer werkzaam ben bij de Nederlandse Energie Maatschappij.

"Want ik geloof erin dat juist (extreme) klantfocus een mooi voorbeeld is van moderne marketing."

Een aantal jaar geleden ben ik bestuurslid geworden bij het Platform Innovatie in Marketing en ben ik mij sindsdien nog veel meer gaan verdiepen in het marketing vak! Ondanks dat ik elke dag veelvuldig vakliteratuur lees, blijft juist voor mij het bezoeken van PIM events enorm waardevol! Juist daar ontmoet ik gelijkgestemden, krijg ik veel inspiratie door te luisteren naar andere marketeers en blijf ik bij in mijn vakgebied. Van andere marketeers en goede cases leer ik en de doorvertaling pas ik dagelijks toe in mijn werk. Maandelijks laten wij zien dat PIM mee gaat met haar tijd en aansluit op de behoeften van onze leden.