Programma van The war for (marketing) talent

The war for (marketing) talent

Programma van The War for (marketing) talent

Op maandag 15 april:
17:30 - 18:20 Inloop en buffet
18:20 - 18:30 Welkom door PIM
18:30 - 18:55 De grote overeenkomst tussen succesvolle marketing en recruitment (Geert-Jan Waasdorp, eigenaar Intelligence Group) Door Geert-Jan Waasdorp
18:55 - 19:05 Pitch 1 DMTA: Playing the flexibility card - who do organizations attract by offering flexible work practices and how? (Amsterdam, Daphne Oldenburger)
19:05 - 19:30 Van Customer Journey naar Employee Journey bij Dura Vermeer (Wenda Bolink, senior strategy consultant PROOF & Robine de Graaf, online media manager Dura Vermeer) Door Wenda Bolink, Robine de Graaf
19:30 - 19:40 Pitch 2 DTMA: A Large-Scale Analysis of Observational Methods for Advertising Measurement (Tilburg, Bradley de Leeuw )
19:40 - 19:55 Pauze
19:55 - 20:05 Pitch 3 DMTA: The impact of door-to-door store flyer content decisions on customer behavior (Groningen, Nick Roode)
20:05 - 20:15 Pitch 4 DMTA: Gains and pains of upgrading the dining atmosphere - a natural field experiment in the fast food industry (Rotterdam, Olaf van der Burg)
20:15 - 20:40 Spielwork kruipt in de huid van jouw doelgroep (Fleur le Fever, marketing manager Spielwork) Door Fleur le Fever
20:40 - 21:00 Uitreiking van de Dutch Marketing Thesis award
21:00 - 22:00 Borrel
  1. Van 18:30 tot 18:55

    De grote overeenkomst tussen succesvolle marketing en recruitment (Geert-Jan Waasdorp, eigenaar Intelligence Group)

    Door Geert-Jan Waasdorp
    Markting is het voorland van en voor succesvolle recruitment, werving en arbeidsmarktcommunicatie. Werkgeversmerken als Booking, Bol.com, Rituals en Coolblue drijven daarop. Maar er is meer nodig dan alleen markting, om goed te zijn in recruitment. Er is veel overlap en veel van elkaar te leren….
    aldus Geert-Jan Waasdorp, expert op het gebied van arbeidsmarkt marketing en communicatie. Succesvolle recruitment en marketing kruipen steeds meer naar elkaar toe. Beide streven we naar interactie met de doelgroep, conversie, maken we ‘hero content’ en ontwikkelen we campagnes waarbij gedacht wordt vanuit de klant/kandidaat. In de huidige arbeidsmarkt is de kandidaat jouw klant. Vertel hem of haar dus continu ‘what’s in it for me?’.
  2. Van 18:55 tot 19:05

    Pitch 1 DMTA: Playing the flexibility card - who do organizations attract by offering flexible work practices and how? (Amsterdam, Daphne Oldenburger)

    De welbekende ‘war for talent’ lijkt nog niet te zijn beslecht. Organisaties bieden allerlei voordelen om nieuw talent voor zich te winnen, waaronder flexibel werken. Door middel van een experiment heeft deze studie de aantrekkingskracht hiervan onderzocht op werkzoekenden. De studie heeft zich gefocust op welke doelgroepen organisaties aantrekken met flexibel werken; de Millennial generatie of (ook) oudere generaties. Daarnaast is onderzocht wat de invloed is van het medium dat werkzoekenden raadplegen; een traditionele vacature of de transparante employee review.

  3. Van 19:05 tot 19:30

    Van Customer Journey naar Employee Journey bij Dura Vermeer (Wenda Bolink, senior strategy consultant PROOF & Robine de Graaf, online media manager Dura Vermeer)

    Door Wenda Bolink, Robine de Graaf

    Dura Vermeer behoort tot de grootste bouwers in Nederland en wil binnen drie jaar tot de top drie van vernieuwers in de bouw behoren. En om dat waar te maken zoekt het bouwbedrijf de grootste talenten in de arbeidsmarkt om haar 2500 koppige team te versterken. Starters en professionals met talent, ambitie en teamspirit. In deze sessie vertellen Robine de Graaf (Dura Vermeer) en Wenda Bolink (PROOF) hoe zij hiervoor een sterk employer brand hebben ontwikkeld.

  4. Van 19:30 tot 19:40

    Pitch 2 DTMA: A Large-Scale Analysis of Observational Methods for Advertising Measurement (Tilburg, Bradley de Leeuw )

    Hoe effectief zijn online advertising campagnes?
    Het meten van het causale effect van online advertenties op conversiedoelen wordt veelal gedaan door middel van randomized experiments (A/B tests), deze A/B tests kosten bedrijven echter enorm veel geld doordat een groot deel van het marketingbudget moet worden besteed aan de controlegroep.
    In deze studie zijn innovatieve methoden ontwikkeld en onderzocht om het meten van causale effecten in online advertising mogelijk te maken zonder dure A/B tests, door gebruik te maken van Machine Learning en Big Data.

  5. Van 19:55 tot 20:05

    Pitch 3 DMTA: The impact of door-to-door store flyer content decisions on customer behavior (Groningen, Nick Roode)

    De scriptie, met als titel ‘The impact of door-to-door store flyer content decisions on customer behavior: a quantitative research’, benadrukt dat in een wereld van digitalisering de papieren folder nog steeds relevant is. Door middel van een econometrisch model wordt het effect van verschillende variabelen in de folder gemeten over een periode van meerdere jaren. De resultaten en gebruikte methoden kunnen door retailers gebruikt worden om de folder effectiever in te zetten.

  6. Van 20:05 tot 20:15

    Pitch 4 DMTA: Gains and pains of upgrading the dining atmosphere - a natural field experiment in the fast food industry (Rotterdam, Olaf van der Burg)

    Deze studie analyseert hoe verschillende niveaus van esthetische atmosferen de winstgevendheid en (belangrijke) percepties van klanten in de fastfoodindustrie beïnvloeden. Hoewel fastfoodrestaurants bekend staan om hun gestandaardiseerde processen, biedt deze studie het bewijs dat klanten de kwaliteit, service en prijs hoger waarderen, en ook meer geld uitgeven, op een locatie met een hogere esthetische sfeer.

  7. Van 20:15 tot 20:40

    Spielwork kruipt in de huid van jouw doelgroep (Fleur le Fever, marketing manager Spielwork)

    Door Fleur le Fever

    Dat succesvolle recruitment veel overeenkomsten heeft met succesvolle (online) marketing bewijst Spielwork. Iedereen kent die vacatures met nietszeggende teksten wel, geen idee waar je echt aan toe bent. Spielwork wil een realistisch beeld van een baan geven om zo de juiste kandidaat aan de juiste vacature te koppelen.
    De finalist van de Sprout Startup van het Jaar maakt 'eerlijke', visuele vacatures voor bedrijven. Dus geen holle termen meer als een ‘dynamische werkomgeving’ of een ‘hands-on mentaliteit’, maar de baan laten zien zoals die daadwerkelijk is. Dat betekent foto’s, video, maar ook de tekst van de vacature zelf. Het team van Spielwork gaat hiervoor in gesprek met iemand die daadwerkelijk die baan heeft. Ook wordt er een voorbeeld van een agenda gemaakt met een leukste en een minst leuke dag.

  8. Van 20:40 tot 21:00

    Uitreiking van de Dutch Marketing Thesis award

    Wil je ook weten wat de onderwerpen zijn, die de nieuwe generatie marketeers bezighouden? Vier Marketing associaties hebben hun beste afstudeerscriptie ingestuurd voor de Nederlandse Marketing Thesis Award. Tijdens deze avond pitchen vier net-afgestudeerden hun scriptie en aan het eind van de avond reiken we de prijs uit aan de winnaar.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-lid € 149,00

De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.

Deel met anderen