Programma van The war for (marketing) talent

The war for (marketing) talent

Programma van The War for (marketing) talent

Op maandag 15 april:
17:30 - 18:20 Inloop en buffet
18:20 - 18:30 Welkom door PIM
18:30 - 19:00 De grote overeenkomst tussen succesvolle marketing en recruitment (Geert-Jan Waasdorp, eigenaar Intelligence Group) Door Geert-Jan Waasdorp
19:00 - 19:05 Pitch 1 DMTA
19:05 - 19:35 Van Customer Journey naar Employee Journey bij Dura Vermeer (Wenda Bolink, senior strategy consultant PROOF & Robine de Graaf, online media manager Dura Vermeer) Door Wenda Bolink
19:35 - 19:40 Pitch 2 DMTA
19:40 - 20:00 Pauze
20:00 - 20:05 Pitch 3 DMTA
20:05 - 20:10 Pitch 4 DMTA
20:10 - 20:40 Spielwork kruipt in de huid van jouw doelgroep (Fleur le Fever, marketing manager Spielwork)
20:40 - 21:00 Uitreiking van de Dutch Marketing Thesis award
21:00 - 22:00 Borrel
  1. Van 18:30 tot 19:00

    De grote overeenkomst tussen succesvolle marketing en recruitment (Geert-Jan Waasdorp, eigenaar Intelligence Group)

    Door Geert-Jan Waasdorp
    Markting is het voorland van en voor succesvolle recruitment, werving en arbeidsmarktcommunicatie. Werkgeversmerken als Booking, Bol.com, Rituals en Coolblue drijven daarop. Maar er is meer nodig dan alleen markting, om goed te zijn in recruitment. Er is veel overlap en veel van elkaar te leren….
    aldus Geert-Jan Waasdorp, expert op het gebied van arbeidsmarkt marketing en communicatie. Succesvolle recruitment en marketing kruipen steeds meer naar elkaar toe. Beide streven we naar interactie met de doelgroep, conversie, maken we ‘hero content’ en ontwikkelen we campagnes waarbij gedacht wordt vanuit de klant/kandidaat. In de huidige arbeidsmarkt is de kandidaat jouw klant. Vertel hem of haar dus continu ‘what’s in it for me?’.
  2. Van 19:05 tot 19:35

    Van Customer Journey naar Employee Journey bij Dura Vermeer (Wenda Bolink, senior strategy consultant PROOF & Robine de Graaf, online media manager Dura Vermeer)

    Door Wenda Bolink

    Dura Vermeer behoort tot de grootste bouwers in Nederland en wil binnen drie jaar tot de top drie van vernieuwers in de bouw behoren. En om dat waar te maken zoekt het bouwbedrijf de grootste talenten in de arbeidsmarkt om haar 2500 koppige team te versterken. Starters en professionals met talent, ambitie en teamspirit. In deze sessie vertellen Robine de Graaf (Dura Vermeer) en Wenda Bolink (PROOF) hoe zij hiervoor een sterk internal en employer brand hebben ontwikkeld.

  3. Van 20:10 tot 20:40

    Spielwork kruipt in de huid van jouw doelgroep (Fleur le Fever, marketing manager Spielwork)

    Dat succesvolle recruitment veel overeenkomsten heeft met succesvolle (online) marketing bewijst Spielwork. Iedereen kent die vacatures met nietszeggende teksten wel, geen idee waar je echt aan toe bent. Spielwork wil een realistisch beeld van een baan geven om zo de juiste kandidaat aan de juiste vacature te koppelen.
    De finalist van de Sprout Startup van het Jaar maakt 'eerlijke', visuele vacatures voor bedrijven. Dus geen holle termen meer als een ‘dynamische werkomgeving’ of een ‘hands-on mentaliteit’, maar de baan laten zien zoals die daadwerkelijk is. Dat betekent foto’s, video, maar ook de tekst van de vacature zelf. Het team van Spielwork gaat hiervoor in gesprek met iemand die daadwerkelijk die baan heeft. Ook wordt er een voorbeeld van een agenda gemaakt met een leukste en een minst leuke dag.

  4. Van 20:40 tot 21:00

    Uitreiking van de Dutch Marketing Thesis award

    Wil je ook weten wat de onderwerpen zijn, die de nieuwe generatie marketeers bezighouden? Vier Marketing associaties hebben hun beste afstudeerscriptie ingestuurd voor de Nederlandse Marketing Thesis Award. Tijdens deze avond pitchen vier net-afgestudeerden hun scriptie en aan het eind van de avond reiken we de prijs uit aan de winnaar.

Aanmelden

Je kunt je nog aanmelden. Kom je ook?

Ja, ik wil mezelf aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-lid € 149,00

De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.

Deel met anderen