Over The war for (marketing) talent

The war for (marketing) talent

Hoe positioneer je jouw werkgever als marketingmachine in de ‘war for talent’ en hoe innoveer je op dit gebied?

Wat zijn de beste marketingscripties van Nederland? Studenten delen hun marketinginnovaties tijdens de Marketing Thesis Award pitches.

Het is oorlog op de arbeidsmarkt! Hoe ‘vermarkt’ jij je als werkgever en hoe innoveer je op dit gebied? Hoe bind je succesvol talenten aan je organisatie?
Dat leer je in deze sessie die volledig in het teken staat van (marketing)talent. 

Bij PIM investeren we graag in talent en werken dan ook nauw samen met de Marketing Associatie Nederland (MAN), de overkoepelende organisatie van de marketingstudieverenigingen van de universiteiten Groningen, Rotterdam, Amsterdam, Maastricht en Tilburg. Samen met de MAN organiseren we jaarlijks de spannende strijd om de Marketing Thesis Award; de award voor de beste marketingscriptie. In korte pitches presenteren de beste marketingstudenten van Nederland hun scriptie aan het publiek en de vakjury. Misschien zit hier wel een marketingtalent of marketinginnovatieparel voor jou of jouw organisatie bij?

Deze interessante pitches combineren we met cases van bedrijven die vertellen hoe zij – op succesvolle wijze – hun organisatie positioneren als werkgever op de arbeidsmarkt en daarmee de ‘war for talent’ winnen. Wat maakt deze bedrijven aantrekkelijk om voor te werken? Waarom blijven medewerkers bij deze organisaties werken? En hoe zorgen zij voor onderscheid en authenticiteit? 

Deze PIM-sessie is uitermate geschikt voor zowel PIM leden als academische marketingstudenten.
De bedrijfscases maken we binnenkort bekend.

Programma van The War for (marketing) talent

Op maandag 15 april:
17:30 - 18:20 Inloop en buffet
18:20 - 18:30 Welkom door PIM
18:30 - 19:00 De grote overeenkomst tussen succesvolle marketing en recruitment (Geert-Jan Waasdorp, eigenaar Intelligence Group) Door Geert-Jan Waasdorp
19:00 - 19:05 Pitch 1 DMTA
19:05 - 19:35 Van Customer Journey naar Employee Journey bij Dura Vermeer (Wenda Bolink, senior strategy consultant PROOF & Robine de Graaf, online media manager Dura Vermeer) Door Wenda Bolink
19:35 - 19:40 Pitch 2 DMTA
19:40 - 20:00 Pauze
20:00 - 20:05 Pitch 3 DMTA
20:05 - 20:10 Pitch 4 DMTA
20:10 - 20:40 Spielwork kruipt in de huid van jouw doelgroep (Fleur le Fever, marketing manager Spielwork)
20:40 - 21:00 Uitreiking van de Dutch Marketing Thesis award
21:00 - 22:00 Borrel

Lees meer over het programma

Aanmelden

Je kunt je nog aanmelden. Kom je ook?

Ja, ik wil mezelf aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-lid € 149,00

De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.

Deel met anderen