Programma van Waarde creëren met big data analytics ( incl. uitreiking van de Dutch Marketing Thesis award)

Waarde creëren met big data analytics ( incl. uitreiking van de Dutch Marketing Thesis award)

Programma van Marketing Research en analytics

Op dinsdag 11 april:
17:30 - 18:15 Ontvangst met buffet
18:15 - 18:30 Welkom door PIM
18:30 - 18:35 Pitch 1 DMTA: How can e-retailers reduce the gap between online and offline conversion rates (Maastricht, Julien Bovet)
18:35 - 19:35 Big Data Value Creation, door Natasha Walk (zelfstandig analytics expert en auteur) Door Natasha Walk
19:35 - 19:40 Pitch 2 DMTA: Attachment styles influence customer loyalty (Groningen, Larissa Hendriks)
19:40 - 19:45 Pitch 3 DMTA: The effect of culture on the intrest of consumers reflected in their online search behavior (Rotterdam, Cees de Vreugd)
19:45 - 20:00 Pauze
20:00 - 20:05 Pitch 4 DMTA: The influence of hotelreviews on purchase intentions considering competitive hotelreview statistics (Amsterdam, Anneloes Visser)
20:05 - 20:10 Pitch 5 DMTA: Alternative Shelf-Life Labelling and Perceptions of Products (Tilburg, Mike Broeren)
20:10 - 20:40 Toepassing van data analytics: multi-channel 1-op-1 communicatie Door Jeroen Kromme, Simon Bolhuis
20:40 - 21:00 Uitreiking van de Dutch Marketing Thesis award
21:00 - 22:00 Borrel
  1. Van 18:35 tot 19:35

    Big Data Value Creation, door Natasha Walk (zelfstandig analytics expert en auteur)

    Door Natasha Walk


    1. Big data value
    • Value to the firm versus Value to the customer
    • Waar sta je als organisatie? Waar liggen de uitdagingen voor performance verbetering?
    • Hoe maak je het meetbaar?


    2. Big data assets
    • Type data
    • Belang van data integratie en bijbehorende uitdagingen


    3. Big data capabilities
    • Welke competenties heb je nodig? Mensen, processen, organisatie en systemen
    • Profiel van de data scientist en team


    4. Big data analytics
    • Trends
    • Klassieke versus nieuwe technieken
    • Analyse strategieën
    • Optioneel: data visualisatie
    • Case Insurance


    Voorafgaand aan de sessie inventariseren we wensen en vragen bij alle deelnemers, zodat we daar in het programma extra aandacht aan kunnen geven. 

  2. Van 20:10 tot 20:40

    Toepassing van data analytics: multi-channel 1-op-1 communicatie

    Door Jeroen Kromme, Simon Bolhuis

    Wat heeft een zelfrijdende auto te maken met 1-op-1 klantcommunicatie? Jeroen Kromme en Simon Bolhuis (principal consultant) leggen aan de hand van recente cases uit hoe data science de verbinding legt met marketingvraagstukken.

  3. Van 20:40 tot 21:00

    Uitreiking van de Dutch Marketing Thesis award

    Wil je ook weten wat de onderwerpen zijn, die de nieuwe generatie marketeers bezighouden? Vijf Marketing associaties hebben hun beste afstudeerscriptie ingestuurd voor de Nederlandse Marketing Thesis Award. Tijdens deze avond pitchen 5 net-afgestudeerden hun scriptie en aan het eind van de avond reiken we de prijs uit aan de winnaar.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-lid € 149,00

De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.

Deel met anderen