Programma van Jaarlijkse PIM trendsessie 2017

Jaarlijkse PIM trendsessie 2017

16 februari 2017 van 17:30 uur 16 februari 2017 tot 21:30
Online

De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Programma van Jaarlijkse PIM trendsessie 2017

  1. 17:30 - 18:20

    Inloop en buffet

  2. 18:20 - 18:30

    Welkomstwoord Canon en PIM (Platform Innovatie Marketing )

  3. 18:30 - 18:45

    Matijs Jansen - Wunderbaum

  4. 18:45 - 19:30

    Het PIM trendrapport 2017 (Aljan de Boer, TrendsActive & Stefan Harzevoort, Valtech)

    Door Stefan Harzevoort
    Stefan Harzevoort
  5. 19:30 - 19:45

    Pauze

  6. 19:45 - 20:15

    Wat beweegt de jeugd en de jongvolwassenen in 2017? (Peter van Woensel Kooy, MarketingTribune)

    Door Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy
  7. 20:15 - 20:45

    The Future Is Now - Sander Duivestein (Sogeti)

    Door Sander Duivestein
    Sander Duivestein
  1. Van 18:45 tot 19:30

    Het PIM trendrapport 2017 (Aljan de Boer, TrendsActive & Stefan Harzevoort, Valtech)

    Door Stefan Harzevoort

    Het consumentenvertrouwen stond eind 2016 op het hoogste punt in negen jaar, alles lijkt in kan en kruiken. We kunnen weer groeien! Maar wie dieper inzoomt ziet dat er een grote groep consumenten is die vooral stagnatie ervaart en 'het niet vertrouwt’. Het geloof is weg en vertrouwen is ver te zoeken. Vertrouwen vormt het fundament onder iedere relatie, ook tussen die van consument en merk. Dat maakt het essentieel voor marketeers om te begrijpen waarom mensen wel of niet in bedrijven vertrouwen. Maar vertrouwen kweken is complexer dan ooit. Groeiende ongelijkheid in inkomen, nieuwe ontwikkelingen in technologie en media en vraagstukken op het gebied van identiteit en cultuur maken het er niet makkelijk op.
    Hoe zorgen we er in 2017 voor dat we de vertrouwensband versterken?

    In het PIM Trendrapport 2017 gidsen we marketeers door de complexe maatschappij van vandaag de dag, zoomen we in op hoe vier verschillende generaties (Babyboomers, Generatie X, Millennials en Generatie Z) het beste benaderd kunnen worden en bieden we inspiratie in de vorm van een veelheid aan cases en data.

  2. Van 19:45 tot 20:15

    Wat beweegt de jeugd en de jongvolwassenen in 2017? (Peter van Woensel Kooy, MarketingTribune)

    Door Peter van Woensel Kooy

    Wat beweegt de jeugd en de jongvolwassenen in 2017? Traditiegetrouw presenteert Peter van Woensel Kooy van MarketingTribune bij PIM op basis van (deze keer) 77 onderzoeken, artikelen, feedback van trendwatchers en eigen fingerspitzengefühl acht nieuwe ‘Jongereniconen’ voor komend jaar. Handig verdeeld over thema's. Marketeers en bureaus putten hieruit talloze insights voor een succesvolle en innovatieve start. Anticipeer op het verdwijnende midden, food- en lifestyletrends in een verkiezingsjaar vol creatieve destructie en hopelijk de 'opbouw van nieuw vertrouwen'. Welkom bij de compacte samenvatting van Jongereniconen 2017 op de PIM trendsessie.

  3. Van 20:15 tot 20:45

    The Future Is Now - Sander Duivestein (Sogeti)

    Door Sander Duivestein

    Met de introductie van de smartphone en de tablet is onze maatschappij in een stroomversnelling geraakt: van lineair naar exponentieel. Informatie nemen we realtime en 24/7 tot ons. We kunnen niet meer zonder. Iedereen is verslaafd aan informatie. We willen voortdurend gestoord worden door een smsje, een whatsappje, een facebook bericht of een tweet. Twitter, Facebook, Google en Snapchat zijn de moderne drugsdealers van onze digitale consumptiemaatschappij.

    En we staan nog maar aan het begin: AI, Oculus Rift van Facebook, Watson van IBM, 3D printing, brain interfaces, CRISPR, bitcoin & blockchain, robots, big data, privacy en het Internet of Things. Allemaal technologieen die nu een exponentiele groeicurve doormaken en in elkaar overvloeien. Ze versterken elkaar wederzijds en vormen een perfecte digitale storm die met verwoestend effect over het bedrijfsleven raast.

    Al deze nieuwe technologie laat een blijvende impact achter op de manier waarop wij samenwerken en de wereld organiseren. Niet langer denken in termen van silo's en kennis binnen bedrijfsmuren borgen, maar juist de samenwerking extern op zoeken om kennis te delen en van elkaar te leren. De toekomst is het tegenovergestelde van verleden: we gaan van centraal gestuurd naar decentraal georganiseerd.

    Geen wonder dat de levensduur van bedrijven in een razendsnel tempo afneemt. Bedrijven kunnen dit moordende tempo niet aan. Bedrijven proberen immers het probleem in stand te houden waarvoor ze zelf ooit de oplossing waren. Terwijl bedrijven juist nieuwe technologie moeten adopteren teneinde zichzelf te veranderen. Immers het is Digitaal Darwinisme, verander of verdwijn!

    Wat is de impact van deze digitale transformatie op mens, bedrijf en maatschappij? In een razendsnel tempo laat toekomstverkenner Sander Duivestein zien welke trends “hot” zijn en en welke niet en waar kansen en bedreigingen liggen voor de nabije toekomst.

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij je aanmelding voor deze bijeenkomst, neem dan contact op met Rowdy van den Nieuwenhuizen.

Rowdy van den Nieuwenhuizen

Binnenkort op de agenda

  1. 23 mei 2024

    Marketingteam van de toekomst

    Online
    Meer over dit evenement
  2. 2 juli 2024

    Non-demografische marketing

    Online
    Meer over dit evenement
  3. 5 september 2024

    Hackathon

    LevelUp Group / Netprofiler in Amsterdam
    Meer over dit evenement