Berichten over Marketing

Big business, de huishoudbeurs

27 februari 2012
Ruim 80% van alle bestedingen door de consument worden bepaald door vrouwen. Deze vrouwen worden vermaakt en ingepakt tijdens de Huishoudbeurs. De grootste beurs in Nederland waarbij ongeveer 93% van de bezoekers met een aankoop naar huis gaat.
Lees meer over "Big business, de huishoudbeurs "

Schaatsgekte in marketingland

7 februari 2012
Oer-Hollandse gezelligheid: schaatsen, chocomel en een welbekende Unox-worst. Dat is een echte Hollandse winter! Alles lijkt daarom op dit moment om m…

Happy blue Monday….

16 januari 2012
Vandaag is de meest depressieve dag van het jaar aangebroken. Het is volop in het nieuws en vandaag zou alles mis moeten gaan wat er maar kan om je so…

Speedsessie: Mobile marketing

25 oktober 2011
Vandaag was er een nieuwe speedsessie van PIM met het thema ‘Mobile & location based marketing’. Een interessant thema die veel interesse wekt en …

Hyves & Facebook, Concurrenten of Collega's?

5 april 2011
Hyves bereikt elke maand meer dan 50 procent van de Nederlandse internetters. Elke dag groeit het aantal leden met gemiddeld drieduizend gebruikers. E…

Wees je eigen merk!

31 maart 2011
Als marketeer weet je als het goed is wat je moet doen om producten of diensten met succes in de markt te zetten. Maar hoe doe jij dat met jezelf? Uit…

Geen social media, maar gewoon een likje verf

7 december 2010
Ghana is een ontwikkelingsland maar wel een met een groeiende markt voor de telecomindustrie.

Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit?

7 september 2010
Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit?

Cor Molenaar over de toekomst van retail en webwinkels

1 juli 2010
 

De genomineerden voor de PIM Marketing Blogprijs 2010

31 mei 2010
Vorige week dinsdag hebben we tijdens de speedsessie social media van PIM de eerste prijzen uitgereikt. De eerste groepsprijs is gewonnen door http://…

Sociale media Hoe gebruik je die in je Marketing-mix?

13 april 2010
PIM - 25 mei 2010 - Utrecht

Online communities worden in crisis belangrijker voor bedrijven

6 januari 2010
Image via CrunchBaseOnline communities nemen in belang toe ten tijde van economische crisis. Dat blijkt uit het rapport `2009 Tribalization Business S…

Onderzoek: beter online targeten leidt niet altijd tot winst

4 januari 2010
Met online advertising kun je beter op doelgroepen targeten dan via traditionele kanalen. Maar als er teveel spelers zijn, leiden deze voordelen niet …

Branding wordt persoonlijker

14 december 2009
Image via WikipediaBranding wordt persoonlijker…

Digitale marketing technologieën: PIM 15 december 2009 - Utrecht

8 december 2009
Image via WikipediaHet marketingvak ontwikkelt zich in rap tempo. Er is een ware aardverschuiving bezig van traditionele analoge marketing naar Digita…